Diumenge, 1 de juny de 2025
És notícia

El drama de la costa catalana: El govern espanyol estudia declarar l’emergència

Avatar photo
S’assegura que aquest estiu no es perdrà, però hi ha una situació greu a les costes de Catalunya

El govern espanyol estudia fer una declaració d’emergència a la costa catalana per accelerar la recuperació de les platges, després que el temporal Nelson que les ha afectat durant el cap de setmana n’hagi deixat diverses d’afectades i sense sorra.

El delegat del govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto, s’ha reunit aquest dimarts amb els subdelegats del govern a Barcelona, Tarragona i Girona i amb els caps de demarcació de costes d’aquestes províncies per avaluar la situació provocada pel temporal. La declaració d’emergència es podria fer a través d’una resolució de la Secretaria d’Estat del Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic. Prieto ha assegurat que la campanya d’estiu “no es veurà perjudicada” pel temporal.

Durant la reunió s’ha constatat que molts dels municipis afectats estan actualment en el procés d’avaluar els danys causats. Els informes que ha fet la delegació són, doncs, “preliminars”, i es treballa per concretar les necessitats de cada poble i ciutat.

En aquest sentit, la Delegació del Govern a Catalunya subratlla que el temporal ha estat de component sud, fet que provoca que molta de la sorra desplaçada “no hagi sortit del sistema de platges”. El convenciment de l’administració és que si no hi ha un altre temporal com aquest, que ha estat de component sud, “gran part de la sorra hauria de tornar a la platja en les properes setmanes”. Per això, subratlla, les afectacions són encara preliminars.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La llista del PSC per al 12-M inclou 11 noms del Vallès Occidental

Notícia següent

Mor ennuegat en un bar mentre menjava un sandvitx

Notícies relacionades