Els docents rebutgen l'acord de CCOO i UGT amb Educació

Només un 5% dels docents avala l'acord que van signar CCOO I la UGT amb Educació

13 de març de 2026 a les 08:49h

El 94,9% dels 42.965 docents que han participat en la consulta impulsada pel sindicat USTEC, juntament amb la CGT i la Intersindical, han rebutjat l’acord que el Departament d’Educació va signar dilluns passat amb CCOO i UGT.

La votació telemàtica es va posar en marxa dimarts i s’ha tancat aquest divendres a les 8.00 hores. La consulta s’adreçava al conjunt dels docents de l’educació pública i, segons USTEC, hi ha participat aproximadament la meitat de la plantilla estructural.

Del total de participants, 40.780 docents han votat en contra de l’acord i s’han compromès a participar en les vagues convocades per a la setmana vinent, mentre que 2.185 l’han avalat.

Segons el sindicat, el resultat “impulsa amb força” les mobilitzacions previstes i “obliga el Govern a rectificar i tornar a la taula de negociació”.

Crítiques a l’acord i al Govern

USTEC ha assegurat que el resultat dona una “legitimitat amplíssima” al rebuig del pacte i ratifica el compromís majoritari del professorat amb les vagues convocades del 16 al 20 de març, que seran territorialitzades de dilluns a dijous i per al conjunt de Catalunya divendres.

En el comunicat, el sindicat també ha criticat l’acord presentat pel Govern i els sindicats signants. “El vostre ‘acord de país’ era una farsa, i el col·lectiu l’ha tombat”, ha afirmat.

A més, ha carregat contra el que ha qualificat de “xou de Palau”, en referència a l’acte de signatura de l’acord amb CCOO i UGT, ja que considera que “no ha resolt res, sinó que només ha evidenciat que es volia tapar el conflicte amb propaganda”.

Per aquest motiu, USTEC ha instat el conseller de la Presidència, Albert Dalmau, i el president del Govern, Salvador Illa, a rectificar.

Reclamació de noves negociacions

El sindicat ha exigit que el Departament d’Educació torni immediatament a la mesa de negociació i presenti una proposta “a l’altura del moment”, o bé “assumeixi la seva incapacitat per gestionar la crisi educativa”.

Segons USTEC, l’acord signat és “insuficient” en àmbits clau com els salaris, les ràtios, l’escola inclusiva, el currículum o l’estabilització del personal docent.

Contingut de l’acord

L’acord assolit entre el Departament d’Educació, CCOO i UGT inclou un increment del 30% del complement salarial autonòmic fins al 2029, una rebaixa progressiva de les ràtios i gairebé 300 milions d’euros addicionals per a l’escola inclusiva.

El pacte també incorpora el cobrament de 50 euros per pernoctació.

Tot i la signatura amb CCOO i UGT, dos dels sindicats representatius del sector, els majoritaris USTEC i Professors de Secundària no han avalat l’acord, igual que tampoc ho ha fet la CGT.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit