La consellera d'Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, ha expressat aquest dijous que entén "que no n'hi hagi prou de demanar disculpes" després de la infiltració de dues agents de la Unitat d'Informació de Mossos d'Esquadra en una assemblea docent a Barcelona la setmana passada, un fet que assegura que costa d'entendre.
"No ens podem permetre que un error en una maniobra operativa que no es decideix en l'àmbit polític provoqui desconfiança cap a la feina que fa el cos de Mossos d'Esquadra", ha dit en una entrevista a TV3 recollida per Europa Press.
Ha defensat que el cos "necessita" informació per valorar riscos en grans aglomeracions, grans concentracions, però ho ha de fer amb tècniques que no siguin invasives i que, per tant, no posin en conflicte ni generin desconfiança cap a aquest treball.
Per això, ha assegurat que blindarà amb cauteles la informació que els Mossos puguin obtenir, encara que ha dubtat que sigui la primera vegada que s'aconsegueix informació de maneres que considera que l'opinió pública no acaba d'entendre: "Potser haurem de mirar si, habitualment, aquesta ha estat una pràctica prèviament realitzada".
Ha reiterat el suport al director general de la policia catalana, Josep Lluís Trapero, de qui assegura que no ha donat la instrucció sobre una maniobra "sense mala fe".
MOSSOS A CENTRES EDUCATIUS
Preguntada per la retirada d'alguns centres del pla pilot per introduir la figura d'agents dels Mossos d'Esquadra a centres educatius, ha assenyalat que "és una llàstima" i ha lamentat que és un projecte que feia un any que es treballava amb les direccions territorials del cos.
Ha criticat que el pla pilot hagi sortit a l'opinió pública per una "filtració", ha defensat el paper de mediació i de prevenció dels agents davant de possibles situacions de conflicte i ha rebutjat una suposada funció de repressió a les aules.