L’Agència de Ciberseguretat ha alertat sobre una nova onada d’estafes a la xarxa social Instagram, on s’han detectat publicacions patrocinades que suplanten la identitat de diverses marques com Munich. Aquests anuncis falsos, que ofereixen productes a preus sorprenentment baixos, atrauen els usuaris amb l’aparença d’una gran ganga. Però darrere d’aquesta oferta, s’amaga una estafa que pot comprometre les dades personals i bancàries dels usuaris.
Els ciberdelinqüents creen publicacions patrocinades que es fan passar per marques reconegudes, i anuncien productes amb descomptes molt atractius, o fins i tot en liquidació. Quan l’usuari, convençut de la bona oferta, clica a l’enllaç inclòs, és redirigit a una pàgina fraudulenta que aparenta ser una plataforma de compra legítima.
Una vegada a la pàgina, els estafadors sol·liciten les dades personals i bancàries per completar la compra, però en realitat utilitzen aquesta informació per robar-la, cometre altres fraus o vendre-la al mercat negre.
Consells de seguretat
L’Agència de Ciberseguretat recomana als usuaris estar alerta davant d’anuncis sospitosos a les xarxes socials, especialment aquells que ofereixen productes amb grans descomptes. Abans de fer clic en qualsevol anunci cridaner, és important comprovar el perfil de l’usuari que el publica. Revisa el nom de l’usuari i accedeix al seu perfil per confirmar que es tracta d’un compte oficial de la marca. Si tens dubtes, denúncia la publicació per evitar que altres caiguin en l’estafa.
A més, es recomana accedir directament a la botiga oficial de la marca per realitzar qualsevol compra, evitant així ser víctima de fraus en línia. La ciberseguretat és fonamental, i estar atent als detalls pot ajudar a prevenir problemes majors.