Denunciat al TSJC el conveni agropecuari per tenir salaris per sota de l'SMI

UGT carrega contra la patronal per la “voluntat de bloquejar l'acord” per revalorar salaris

19 de gener de 2024 a les 13:04h

El conveni agropecuari, que regula els sectors agrícoles, de la pesca i apicultor, ha estat denunciat per part d'UGT al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) per tenir salaris per sota del Salari Mínim Interprofessional (SMI).

Així ho ha anunciat el mateix sindicat en u comunicat aquest divendres on detalla que la demanda arriba “després del fracàs de les negociacions a la Comissió Paritària del conveni i de la mediació davant del Tribunal Laboral de Catalunya”.

En aquest sentit, el sindicat ha carregat contra la patronal per “la nul·la capacitat de diàleg” i també per la “voluntat de bloquejar qualsevol acord”.

Els representants dels treballadors no han descartat mobilitzacions per aconseguir que “la patronal s'assegui a pactar la revalorització dels salaris”. “No és comprensible que en aquests temps existeixin salaris per sota del llindar mínim”, afirmen.

Negocien el conveni en nom dels treballadors UGT i CCOO i de les empreses Unió de Pagesos, Joves Agricultors i Ramaders de Catalunya (JARC), i l'Institut Agrícola Català de Sant Isidre (IACSI).

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit