Dijous, 10 d'abril de 2025
És notícia

Controvèrsia pel trànsit de camions a les autopistes catalanes: La FEAT rebutja la criminalització del sector

Avatar photo
La federació assenyala que els camions estan obligats a circular per les autopistes a causa de les restriccions de trànsit a diverses carreteres nacionals, com l’N-II, N-240 i N-340

La Federació Empresarial d’Auto-Transports de la Província de Tarragona (FEAT) ha expressat el seu desacord amb les crítiques recents sobre el trànsit de camions a les autopistes AP-7 i AP-2 de Catalunya, davant la creixent polèmica sobre les condicions de circulació d’aquests vehicles pesants. En un comunicat, la FEAT ha manifestat el seu rebuig rotund a la criminalització que, segons consideren, alguns mitjans estan fent del sector del transport de mercaderies.

La federació assenyala que els camions estan obligats a circular per les autopistes a causa de les restriccions de trànsit a diverses carreteres nacionals, com l’N-II, N-240 i N-340, prohibició que va ser establerta abans de la finalització de la concessió i la desaparició dels peatges. En aquest context, la FEAT subratlla que els camions compleixen una funció vital per garantir l’abastament de productes i l’activitat de les empreses, recordant que sense ells l’economia del país es veuria greument afectada.

L’entitat també ha destacat la manca d’inversió en les infraestructures catalanes, la qual cosa ha portat al col·lapse parcial de les xarxes viàries. La FEAT recorda que tant Foment del Treball com PIMEC han denunciat durant anys les conseqüències de la insuficient inversió en les infraestructures necessàries per afrontar la creixent demanda de trànsit.

En el seu comunicat, la FEAT també ha rebutjat les propostes de limitar el trànsit de camions i de substituir-lo pel transport ferroviari. Segons la federació, l’ús del ferrocarril per al transport de mercaderies està en declivi, representant menys del 4% del total del trànsit de mercaderies, la qual cosa fa inviable una substitució immediata del transport per carretera.

Finalment, l’entitat ha defensat que l’augment de l’ús de les autopistes ha contribuït a la disminució de la sinistralitat mortal, tot i l’augment del trànsit. També s’han mostrat indignats amb la idea de reintroduir els peatges a les autopistes, argumentant que els transportistes ja paguen més del 50% del cost del combustible en impostos, i no consideren just que se’ls acusis de “circular gratis”.

La federació ha conclòs el seu missatge exigint respecte pel seu sector, que consideren essencial per a l’abastament i l’activitat productiva de Catalunya i la resta d’Europa.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
hospitalet gent gan

La Florida i les Planes de l’Hospitalet de Llobregat, tindran un nou centre de serveis per a la gent gran

Notícia següent
Vehicle dels Mossos d'Esquadra

Investiguen un robatori amb força en un bar del centre de Tortosa

Notícies relacionades