Els Comuns insten Catalunya a decidir: tornar "segles enrere" o ampliar drets i llibertats

La coordinadora dels Comuns Gemma Tarafa ha defensat que Catalunya sigui "mestissa, plural i oberta": "la diversitat no és un perill"

11 de setembre de 2025 a les 11:28h

La coordinadora dels Comuns Gemma Tarafa ha afirmat que Catalunya se situa en una cruïlla on el país ha de prendre una decisió: tornar "segles enrere" o ampliar drets i llibertats. En la seva intervenció després de l'ofrena floral al monument Rafael Casanova, aquest dijous a Barcelona, amb motiu de la Diada de l'Onze de Setembre, Tarafa ha instat Catalunya a "mirar al futur".

La dirigent dels Comuns ha reivindicat la figura de Paco Candel, en el centenari del seu naixement, per subratllar que el país ha de ser "un sol poble", tal com defensava l'escriptor i periodista. Tarafa també ha afegit que cal que Catalunya sigui "referent" dels Drets Humans, i en denunciï les violacions com ara amb el conflicte entre Palestina i Israel.

Tarafa també ha defensat que Catalunya sigui "mestissa, plural i oberta". I que no tingui pas por de dir que "la diversitat no és un perill". La representant dels Comuns ha fet una crida a lluitar per l'habitatge, Rodalies i els serveis públics, a partir de mesures transformadores, socials i climàtiques.

Finalment, Tarafa ha reclamat una ampliació de drets i ha criticat els partits que els han evitat. I ha posat com a exemple la votació d'ahir al Congrés, que va tombar la reforma de la jornada laboral.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit