Competència imposa una multa d’1,35 milions d’euros a Iberdrola per haver fet canvis de tarifa de forma fraudulenta

L'empresa prometia un estalvi del 10% en la factura de la llum, però acabava cobrant un 14,8% més

Torre Iberdrola. Imatge extreta de la Wikipedia.
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha imposat una multa d’1,35 MEUR a Iberdrola Clientes –la comercialitzadora del grup Iberdrola en el mercat lliure- per haver fet canvis en la tarifa de la llum de forma fraudulenta. Segons ha informat aquest dijous en un comunicat, a principis de 2018, Iberdrola va enviar una carta a més de 45.000 clients amb contracte en el mercat lliure indexat a la Tarifa d’Últim Recurs (TUR) on se’ls informava d’un canvi de tarifa a tipus fix. En la missiva, la companyia assegurava que això suposaria un estalvi del 10% en la factura de la llum quan, a la pràctica, acabava cobrant un 14,8% més. A banda, la carta no mencionava la possibilitat de rescindir la nova proposta.

La resolució publicada aquest dijous per la CNMC assenyala que la tarifa proposada per Iberdrola sí que reduïa en un 4,5% l’import fix de la factura de la llum, però, per altra banda apujava un 20,33% la part variable. Això es traduïa en un increment d’uns 30 euros anuals en la factura de la llum pel consumidor. Segons la CNMC, Iberdrola va actuar amb “falta de transparència” i “incomplint algunes de les mesures de protecció dels consumidors”.

No obstant això, la resolució encara no és ferma, ja que l’empresa disposa de dos mesos per presentar un recurs contenciós-administratiu davant l’Audiència Nacional.