Comencen unes rebaixes d’estiu insòlites

Els comerciants admeten incertesa sobre la campanya perquè ja fa anys i que és fluixa i enguany es farà "sense turistes"

Els comerciants enfronten una campanya de descomptes d’estiu insòlita després de tres mesos de comerços tancats pel confinament amb l’excés d’estoc que comporta i sense poder comptar amb les compres que genera el turisme internacional. “Aquest any és molt atípic i s’ajunten moltes coses i no sabem quina efectivitat tindrà la campanya. Les rebaixes de juliol fa anys que són fluixes”, ha explicat el president de PIMEComerç, Àlex Goñi, que creu que els que “aprofitaran” les rebaixes seran les botigues petites. “No tenim cap comparació històrica. És el primer any que enfrontem una campanya d’estiu sense turistes”, explica, en la mateixa línia, la Maika, directora de la papereria Raima, situada al barri gòtic de Barcelona.

Tot i dir que durant el matí han notat una “millora” en comparació amb altres dies, l’encarregat d’una botiga Superdry a Diagonal Mar, Carlos López assegura que “no és el mateix boom” que altres anys i que els clients van “una mica perduts” amb l’inici de les rebaixes. De fet, algunes de les persones que passejaven pel centre comercial reconeixen que ni tan sols sabien que hi havia rebaixes i que ja havien comprat el “mínim” que necessitaven per Internet.

“Aquest any és diferent, la gent no va de rebaixes sinó que compren per necessitat”, explica la Carme, una veïna de Barcelona que ha vingut a comprar uns pantalons. El mateix explica la Marta, també resident a la capital catalana, que diu que se n’ha adonat de l’inici de la campanya de descomptes un cop ha vist els adhesius als aparadors. “Donaré un tomb però jo ja he comprat abans de les rebaixes, per Internet, perquè necessitava roba pel juny”, ha afegit.