Dimarts, 19 de març de 2024
És notícia

Comença l’11a edició de la campanya de la Xarxa de Barris Antics “Compra i descobreix Catalunya”

Avatar photo
Flyer Barris Antics de Catalunya, campanya “Compra i descobreix”. Font: Ajuntament de Tremp

Durant tot el mes de juny, més de 2.200 comerços i 33 associacions de comerciants dels 32 municipis organitzadors de la campanya COMPRA I DESCOBREIX CATALUNYA, participaran en la que serà ja la seva onzena edició i que confirma el creixement progressiu i la consolidació d’aquesta iniciativa.

Els 2205 comerços que hi participen representen el 49,33% dels comerços que es podrien adherir a la iniciativa (4.470). Una fita que ha estat possible gràcies al treball conjunt dels Ajuntaments organitzadors i a la confiança dels comerciants, veïns i associacions de comerciants amb el suport de la Generalitat i de les Diputacions de Barcelona i Lleida.

Enguany se celebra la seva onzena edició i es desenvoluparà en les dates habituals, durant el mes de juny, amb la participació de tot tipus de comerç i serveis. La millora en els indicadors de la pandèmia, la reobertura de comerços i l’avenç en les diferents fases de la desescalada pel Covid-19, així ho permeten.

Aquest any, amb més optimisme que mai, els objectius de la campanya son vitals per cadascun dels municipis organitzadors i pel conjunt de l’economia: donar suport al petit comerç, i promocionar el turisme local i de proximitat.

Antecedents

La campanya neix en el marc de la Llei de Barris, un projecte transversal, innovador i engrescador. Gràcies a la inquietud de compartir noves experiències entre els barris que desenvolupàvem aquesta Llei al nostre nucli antic, va sorgir la idea de tirar endavant una campanya de dinamització comercial com un projecte conjunt per resoldre una necessitat comuna: dinamitzar i potenciar el comerç de proximitat, el comerç del nucli antic.

En què consisteix la campanya?

La campanya consta de dues fases:

1.- CONCURS. Dinamització comercial, suport al petit comerç.- Durant tot el mes de juny, les persones que compren a les botigues adherides dels 32 municipis organitzadors, per cada compra, se’ls dona una butlleta per participar en el sorteig d’estades i experiències a gaudir ens els 32 municipis organitzadors (turisme local).

2.- PREMIS. Dinamització territorial.- Durant els dies següents a la participació se celebren els sortejos en els diferents municipis. Els guanyadors podran gaudir de visites guiades, visites, teatralitzades, dinars, coneixement de l’entorn natural, tastos, nits d’hotel, participar en festes i fires locals, entre moltíssimes activitats.

A principis de juliol, se sortejaran les 33 experiències a cadascun dels 32 municipis (32 per clients + 1 comerciant) valorats en 3.230,91€. Entre tots els membres de la Xarxa es repartiran 103.389,00 € en 1.056 experiències per a dues persones que fins al desembres de 2021, viuran i gaudiran de la cultura, la gastronomia i el patrimoni dels 32 municipis organitzadors, sempre amb les màximes garanties de prevenció del contagi de la Covid-19.

Premi per als comerciants

Per premiar la participació i la col·laboració de tots els establiments adherits, un comerç de cada municipi organitzador, també opta a guanyar una experiència.

Organitzadors

La campanya COMPRA I DESCOBREIX CATALUNYA és un projecte col·laboratiu entre administracions locals, ideat, organitzat i coordinat des dels municipis amb el suport de la Generalitat i de la Diputació de Barcelona, Lleida i Tarragona

El 32 municipis organitzadors 2021 són:

1. municipis de Barcelona: Argentona, Cabrera de Mar, Calaf, Cardona, Centelles, Manresa, Mediona, Roda de Ter, Sallent, Sant Feliu de Codines, Sant Martí de Tous, Sant Quintí de Mediona, Torelló i Vilanova del Camí.

2. de Tarragona: El Vendrell, Falset, La Selva de Camp, L’Arboç, L’Espluga de Francolí,
Santa Coloma de Queralt, Tortosa i Ulldecona

3. de Lleida: Balaguer, Cervera, Cervià de les Garrigues, Juneda, Les Borges Blanques,
Lleida, Solsona, Torres de Segre i Tremp

4. de Girona: Besalú

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Salut estudia obrir la restauració fins a la 1 de la matinada

Notícia següent

‘Ser accessibles atrau el turisme familiar. Bones pràctiques internacionals’, un nou webinar per a professionals del sector

Notícies relacionades