Colau carrega contra Puente per plantejar aturar l’AVE Barcelona-Madrid “enmig del dolor”

La líder del Front Ampli demana ordenar la discussió sobre el servei ferroviari i reclama un pla alternatiu perquè Andalusia no quedi aïllada

03 de novembre de 2026 a les 10:52h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

La líder del Front Ampli, Ada Colau, ha acusat el ministre de Transports, Óscar Puente, de "generar incertesa" en plantejar la possibilitat d'aturar l'AVE Barcelona-Madrid durant una roda de premsa informativa sobre l'accident de Toledo.

En una entrevista a Más de uno, d'Onda Cero, Colau ha afirmat que va ser "poc prudent" per part de Puente "obrir un debat enmig de la confusió i del dolor". Al mateix temps, ha remarcat que el servei s'hauria aturat "immediatament" si fos necessari per algun motiu tècnic.

Reclamació d'un debat ordenat

En aquesta línia, la candidata ha demanat que "s'ordeni el debat" i que s'analitzi si realment cal aturar tot el servei o si es poden estudiar alternatives, com ara una reducció dels horaris de pas.

En qualsevol cas, Colau ha assegurat que el manteniment s'ha de fer, però ha demanat a Puente que "en un moment de xoc" no "obri debats de manera incerta".

Compareixença al Congrés i responsabilitats polítiques

D'altra banda, Colau s'ha referit a la compareixença prevista per a aquest dimarts de Puente a la Diputació Permanent del Congrés. La líder del Front Ampli ha dit que ara "no es tracta d'assenyalar i buscar culpables", però sí d'"assumir responsabilitats polítiques" per "començar a reconstruir la confiança" en el sistema.

Crida a un pla alternatiu per a Andalusia

Durant l'entrevista, Colau també ha demanat un pla de mobilitat alternatiu a Andalusia perquè "no quedi aïllada" davant l'afectació a la xarxa ferroviària.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit