Cacaolat, la marca catalana per excel·lència de batuts, canvia de mans. El Idilia Foods, propietari de les marques Colacao, Nocilla i Paladín, ha comprat el 50% de la propietat de Cacaolat, que mantindrà el 50% restant en mans de Damm. L’operació ha suposat un cost de 50 milions d’euros i permet la creació del grup de batuts més gran de tot l’Estat.
En un comunicat emès de forma conjunta, les dues companyies han explicat alguns detalls de l’operació. Cacaolat ha assegurat que, malgrat la venda, el grup continuarà operant de forma independent i que l’objectiu de l’operació és accelerar el seu creixement al mercat dels batuts làctics, tant a escala nacional com a escala internacional.
De fet, la direcció de Cacaolat encara serà la mateixa després de la compra, que està pendent de l’aprovació de la Comissió dels Mercats i la Competència. El director general continuarà sent Josep Barben, mentre que la producció es mantindrà a Santa Coloma de Gramenet.
D’aquesta manera, la marca Cacaolat passarà a formar part d’Idilia Foods amb altres marques que, fins ara, eren la seva competència, com ara Colacao, Nocilla, Okey i Paladín.
Cacaolat unirà a les seves marques pròpies —Cacaolat, Letona i Laccao— la gestió, comercialització i distribució dels batuts de ColaCao Energy, ColaCao Shake i Okey.