Divendres, 7 de febrer de 2025
És notícia

Catalunya congelada: Activada l’alerta taronja per fred de -5 °C i fins i tot -10 °C en algunes zones

Avatar photo
La pròxima nit serà més freda que l’anterior, que ja ha estat la més gèlida dels últims 7 anys en moltes zones de Catalunya
Termòmetre que marca -8º (1)
Un termòmetre marca -8º C | FOTO: EFE

El Servei Meteorològic de Catalunya ha activat diversos avisos taronges per fred molt intens durant els pròxims 3 dies a Catalunya, però especialment les nits, amb temperatures que seran sota 0 a pràcticament tot el territori.

Segons el Meteocat, la pròxima nit i matinada, i fins a primera hora del matí de dimarts, pràcticament totes les comarques catalanes es trobaran en avís taronja per fred intens. Només estaran en avís groc les comarques del Garraf, el Barcelonès, el Baix Llobregat, el Moianès, el Lluçanès, el Berguedà, la Cerdanya, el Ripollès, la Vall d’Aran, el Pallars Sobirà i l’Alta Ribagorça.

Alerta meteorologica per fred 14 01 2025

Les temperatures tendiran a ser més baixes que aquesta passada matinada, en la qual ja s’ha baixat fins als -11,9 °C a Prades (Baix Camp), els -7,2 °C a Ulldemolins (Priorat) o els -6,1 °C a Blancafort (Conca de Barberà). En tots tres casos, ha estat la nit més freda dels últims 7 anys, des del 18 de gener del 2017.

També s’ha arribat a temperatures de -6,9 °C a les Borges Blanques o Cervera; -6,7 °C a Tremp; -5 °C a Lleida; -5,9 °C a Girona; -7,4 °C a Vielha; -2,6 °C a Constantí; -4,1 °C a Vacarisses; o -1,5 °C a Malgrat de Mar.

Mapa de temperatures mínimes el 13 de gener del 2025 a Catalunya

Per la seva banda, demà dimarts la temperatura màxima serà lleugerament més alta al litoral, on aquest dilluns difícilment s’ha arribat als 14 °C, i a punts del prelitoral i semblant a la resta.

De cara a dimecres, els avisos taronges es mantindran en la majoria de les comarques, tot i que en el cas del Pirineu i Prepirineu de Lleida els avisos passaran a ser grocs.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Júlia Otero, Premi d’Honor de la Comunicació 2024 de la Diputació de Barcelona

Notícia següent
fredgelada

L’Ajuntament de Terrassa posa en prealerta el Pla d’Emergència Municipal per risc de fred intens

Notícies relacionades