Catalunya al capdavant de l'estat en sol·licituds de regularització de migrants amb 257.000

A tot l'estat han demanat la regularització 1.174.000 persones, més del doble del que preveia el govern

02 de juliol de 2026 a les 10:17h

Un total d’1.174.000 persones s’han acollit a la regularització extraordinària de migrants del govern espanyol, segons han avançat diferents mitjans i ha pogut confirmar l’ACN.

La previsió inicial de l’executiu era que fossin mig milió de persones, però la xifra definitiva és més del doble. La ministra d’Inclusió, Elma Saiz, ha avançat que Catalunya és la comunitat que més sol·licituds ha registrat, 257.000, seguida de la Comunitat de Madrid, la Comunitat Valenciana i Andalusia.

El 67% dels sol·licitants provenen de l’Amèrica Central i del Sud i la nacionalitat colombiana és la que més s’ha regularitzat, amb un 26%. El recompte oficial arriba després que aquest dimarts s’esgotés el termini per a presentar les sol·licituds.