Catalunya en alerta taronja per pluges intenses: Risc alt d’inundacions a gran part del país

Les comarques més afectades seran les de la meitat nord i bona part del litoral i prelitoral de Barcelona i Tarragona

23 de juliol de 2025 a les 11:57h

Catalunya afronta un episodi de pluges intenses que ha activat els mecanismes d’emergència del país. Protecció Civil ha posat en marxa l’alerta del Pla Especial d’Emergències per Inundacions a Catalunya (Inuncat) davant la previsió de xàfecs violents aquest dimecres, 23 de juliol, que podrien allargar-se amb menor intensitat fins dijous, dia 24. Segons les previsions, les comarques més afectades seran les de la meitat nord i bona part del litoral i prelitoral de Barcelona i Tarragona.

El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha emès un avís de perill alt, amb un grau de risc de 4 sobre 6, en 16 comarques, on podrien caure fins a 40 mm en només 30 minuts. A més, s’espera que les precipitacions vagin acompanyades de tempestes i, localment, de calamarsa o pedra petita.

Els moments més crítics de l’episodi s’esperen entre les 12 del migdia i les 6 de la tarda al Ripollès, la Garrotxa, el Berguedà, el Lluçanès, Osona, la Selva, el Solsonès, el Bages, el Moianès i el Vallès Oriental. Més tard, entre les 18.00 h i la mitjanit, es preveuen pluges intenses a l’Alt Penedès, el Garraf, l’Alt Camp, el Baix Penedès, el Baix Camp i el Tarragonès. La Vall d’Aran i les Terres de l’Ebre serien les úniques zones totalment fora d’aquest episodi.

A més, s’ha activat un avís per acumulació superior als 100 litres per metre quadrat en 24 hores en punts del nord-est i l’interior del país. 

De cara a dijous 24, el Meteocat manté l’alerta, tot i que preveu una reducció en la intensitat de les pluges. 

La subdirectora general de Coordinació i Gestió d’Emergències, Imma Solé, ha fet una crida a extremar les precaucions, especialment en la mobilitat i les activitats a l’aire lliure.

Per seguir correctament l’evolució del fenomen i rebre instruccions en temps real, les autoritats recomanen informar-se a través dels canals oficials de Protecció Civil i el web del Meteocat.

Sobre l'autor
Maria Lorenzo foto
Maria Lorenzo
Veure biografia
El més llegit