La Guàrdia Civil d’Albacete investiga a set persones per la captura i mort d’espècies protegides de fauna silvestre. Els investigats van publicar imatges, en una popular xarxa social, en les quals apareixien posant amb les captures, concretament eriçons comuns. En les imatges es podien veure espècimens d’eriçó comú el destí del qual va ser l’autoconsum dels propis investigats en una celebració.
Efectius de la Patrulla del Servei de Protecció de la Naturalesa (PACPRONA), pertanyents a la Comandància de la Guàrdia Civil d’Albacete, han investigat a set persones, veïnes de la localitat d’Albacete de Villarrobledo, com a presumptes autores d’un delicte relatiu a la protecció de la flora, fauna i animals domèstics.
Els investigats, després de la captura i mort d’onze espècimens d’eriçó comú (Erinaceus europaeus), espècie protegida de la fauna silvestre, es van fotografiar amb ells i van pujar les imatges a una coneguda xarxa social, ha informat en nota de premsa l’institut armant.
El mes de novembre passat, dins del marc de l’operació ‘Thunder 2021’, liderada per Interpol per a la lluita contra el trànsit d’espècies protegides a nivell global, la PACPRONA del Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) albaceteño, després d’una anàlisi detallada de la informació existent en pàgines web, fòrums i altres plataformes d’Internet, va localitzar unes imatges en una popular xarxa social en les quals apareixien diverses persones exhibint a l’interior d’una edificació la captura d’11 exemplars d’eriçons de terra.
La Guàrdia Civil recorda que l’eriçó comú es troba inclòs en la categoria IV “d’interès especial” del Decret 33/1998, de 5 de maig, pel qual crea el Catàleg Regional d’Espècies Amenaçades de Castella-la Manxa.
Conforme al Decret 67/2008, de 13 de maig, pel qual s’estableix la valoració de les espècies de fauna silvestre amenaçada, els exemplars de l’espècie d’eriçó comú estan valorats en 600 euros cadascun, podent augmentar fins al doble del seu valor, després de valoració dels danys a la fauna silvestre, en relació amb l’estat de conservació que tingués l’espècie en produir-se el mal i amb la seva capacitat de recuperació natural.
ERIÇONS, CAPTURATS, FOTOGRAFIATS I CONSUMITS
Després d’una complexa recerca, la PACPRONA de la Benemèrita va aconseguir identificar a la totalitat de les persones que apareixien en les imatges, set en total, les quals van assistir a una celebració en la qual es van cuinar i van consumir els espècimens d’eriçó comú amb els quals abans s’havien fotografiat, sent investigats per aquests fets.