Dimecres, 22 de gener de 2025
És notícia

Un cap dels Mossos avisa: Compte amb el que llencem a la brossa

Avatar photo
La Policia alerta que ja s’han detectat estafes similars i anima els usuaris a tenir molta cura del que deixem als contenidors
contenidors-brossa-1

Roger Sales, cap de la Regió Policial Virtual dels Mossos d’Esquadra, ha deixat un avís per als ciutadans i ciutadanes perquè vigilin molt bé el que llencen a la brossa, ja que s’han detectat estafes que ja han afectat moltes persones i que poden provocar un autèntic mal de cap als afectats.

Concretament, segons exposa en una entrevista a RAC1, Sales ha recomanat als ciutadans no llençar documents personals a la brossa que ha d’acabar als contenidors, i si es fa, fer-ho destruint tot el possible el document.

Sales explica que els estafadors fa temps que busquen a la brossa possibles dades de víctimes per intentar enganyar-los de forma personalitzada, ja que és molt més fàcil estafar algú quan es dirigeixen a la víctima, per exemple, fent servir el seu nom i cognoms.

En aquest sentit, documents com ara targetes de crèdit caducades, DNIs, passaports, factures de la llum o l’aigua, còpies d’extractes del banc, nòmines o justificants bancaris, mèdics o de qualsevol altra tipologia són una mina d’or per als estafadors, que poden trobar la porta d’entrada a aprofitar-se i desplomar les seves víctimes.

Per exemple, en un document bancari on aparegui el nom, cognoms, DNI i número de telèfon de la víctima, els estafadors poden enviar un SMS o un missatge de WhatsApp a la seva víctima fent-se passar per personal del banc, incitant-los a clicar en un enllaç fraudulent per solucionar alguna mena de problema.

En general, les víctimes, quan veuen que el seu banc de confiança es posa en contacte amb ells amb totes aquestes dades, tenen tendència a confiar-hi i, en molts casos, acaben caient a la trampa. Quan cliquen a l’enllaç, els estafadors es fan amb les dades reals dels afectats, que poden arribar a tenir fins i tot els números de targeta bancària i els codis de seguretat.

Per aquest motiu, Roger Sales recomana a la població que, en cas d’haver de desfer-se d’aquesta mena de documents, es destrueixin correctament abans. Mullar els papers fins a desfer-los o esborrar-ne la tinta, amagar les dades importants amb retoladors o altres eines, trencar els papers i llençar-los en diferents bosses o contenidors… són algunes de les formes més bàsiques i eficients de fer-ho.

En qualsevol cas, l’altra recomanació important en aquests casos és desconfiar sempre de les comunicacions que ens arriben i que ens insten a entrar en enllaços o aplicacions que no coneixem. Molts bancs han alertat que ells mai es posaran en contacte amb els seus clients via SMS o WhatsApp. I en cas que es rebin missatges així, es recomana, abans d’entrar en qualsevol enllaç, trucar directament el banc o companyia i assegurar-nos que, efectivament, són ells qui s’estan intentant posar en contacte amb nosaltres i no els estafadors.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
ana-peleteiro-olimpades

Una medallista olímpica espanyola confessa haver-hi patit abusos sexuals per la seva exparella

Notícia següent

Matí fred arreu de Catalunya i gèlid a l’interior a l’espera de les primeres pluges

Notícies relacionades