Dimecres, 2 d'abril de 2025
És notícia

Canvis als vàpers: Augment dels preus a partir d’avui

Avatar photo
El principal objectiu d’aquesta mesura és desincentivar el consum de productes de vapeig, especialment entre els més joves

Avui 1 d’abril de 2025, els productes relacionats amb el vapeig experimentaran un increment de preu a Espanya a causa de la implantació d’un nou impost. Aquesta mesura, emmarcada a la Llei 7/2024, té l’objectiu d’equiparar la fiscalitat del vapeig amb la del tabac convencional, reduir-ne el consum i alinear-se amb les polítiques fiscals d’altres països de la Unió Europea.

Inicialment, aquesta mesura havia d’entrar en vigor l’1 de gener de 2025, però es va ajornar fins a abril per un Reial decret llei aprovat a finals de desembre, amb la finalitat de donar temps als consumidors i les empreses per adaptar-se als canvis.

L’impost afectarà tots els productes relacionats amb el vapeig, tant si contenen nicotina com si no. Això inclou líquids per a cigarretes electròniques, bosses de nicotina, xiclets, inhaladors, pastilles i pegats no medicinals, i l’augment de preu dependrà del tipus de producte i de la concentració de nicotina. S’aplicarà als productes fabricats a Espanya, importats des de fora de la UE o comercialitzats de manera irregular al mercat nacional, segons ha informat RTVE.

Objectius de l’impost

El principal objectiu d’aquesta mesura és desincentivar el consum de productes de vapeig, especialment entre els més joves, ja que segons els darrers estudis, el consum de cigarretes electròniques ha augmentat molt considerablement entre els estudiants.

Amb aquest nou impost, Espanya vol ajustar la seva legislació a les normatives europees, alhora que equipara els impostos al vapeig amb els impostos sobre el tabac tradicional, promovent una fiscalitat més coherent.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Torredembarra oferirà formació gratuïta per minimitzar la bretxa digital 

Notícia següent
Jordi Sendra Tarragona

Junts exigeix que el 100% de la taxa turística es quedi a Tarragona

Notícies relacionades