Canvi radical del temps: Ambient suau, pols sahariana i divendres, descens sobtat de temperatures

Aquest dimecres, es podrien escapar algunes gotes disperses al sud-oest i nord-est del país, acompanyades de fang a causa de la presència del pols saharià

12 de novembre de 2025 a les 07:55h
Actualitzat: 12 de novembre de 2025 a les 08:00h

Catalunya viurà un episodi de temperatures clarament més altes del que és habitual per l’època, especialment a mitjans d’aquesta setmana. S'impulsaran vents càlids del nord d’Àfrica, carregats de pols sahariana, que faran pujar els termòmetres i tenyiran el cel amb una lleugera calitja.

Dimecres: pujada notable i ambient molt suau

Aquest dimecres ja es notarà una pujada clara de la temperatura. L’aire càlid africà farà que les màximes puguin arribar als 20 o 21 °C a moltes comarques i fins als 24 °C a Ponent i zones de l’interior.

Tot i el predomini del temps estable, el cel es presentarà enteranyinat per núvols alts, i amb núvols baixos al litoral i prelitoral, especialment durant el matí. A la tarda es podrien escapar algunes gotes disperses al sud-oest i nord-est del país, acompanyades de fang a causa de la presència del pols saharià.

El vent de component sud s’anirà imposant al llarg del dia, aportant l’aire més càlid i reforçant aquesta sensació de bonança.

Dijous: pic de calor i cel variable

Dijous s’assolirà el pic de la pujada tèrmica, amb mínimes i màximes més altes que els dies anteriors. Les mínimes seran especialment suaus a la meitat est, mentre que les màximes pujaran de forma més marcada al terç oest del territori.

El cel es mantindrà força serè, tot i que a partir de la tarda arribaran bandes de núvols alts més abundants i compactes. A la meitat sud del litoral i prelitoral, sobretot a les Terres de l’Ebre, s’esperen núvols baixos que poden deixar el cel mig o molt ennuvolat.

Pel que fa al vent, bufarà fluix i variable de matinada, amb terral moderat al litoral. A partir de migdia, s’imposarà el sud i est fluix o moderat, amb cops forts al sud de Ponent i a l’Ebre. Al final del dia, el vent quedarà més fluix i variable a l’interior i litoral central, però continuarà bufant amb força al Pirineu i litoral nord.

Divendres: arribada d’un front i baixada de temperatura

Divendres marcarà el canvi de temps. El pas d’un front atlàntic deixarà precipitacions d’oest a est, especialment al llarg del matí. Tot i que seran pluges febles i irregulars, anunciaran l’arribada d’una davallada de la temperatura a partir de la tarda i el vespre.

El cel s’obrirà progressivament després del pas del front, amb més estones de sol a la tarda. El vent girarà cap a components més occidentals i aportarà una sensació de fredor més pròpia de novembre.