Després de l’apagada elèctrica generalitzada que va afectar aquest dilluns gran part de l’Estat espanyol i Portugal, les principals entitats bancàries del país treballen per restablir completament els seus serveis presencials. CaixaBank ha informat aquest dimarts que la major part de les seves oficines i caixers automàtics ja estan en funcionament des de primera hora del matí i que espera recuperar el 100% de la seva operativitat al llarg de la jornada.
Tot i la magnitud de l’incident, l’entitat ha assegurat que el processament de pagaments i operacions bancàries a través dels canals digitals —com la web i l’aplicació mòbil— s’ha mantingut estable i funcional. Fonts del banc han indicat que l’impacte sobre els serveis essencials ha estat mínim gràcies a les mesures preventives i a la capacitat de resposta del seu sistema informàtic.
Per la seva banda, el Banc Sabadell ha explicat que la tornada a la normalitat s’està produint de manera progressiva. Segons ha detallat l’entitat vallesana, els caixers i oficines operen amb normalitat en les últimes hores i no s’han detectat incidències destacables. A més, els centres corporatius del banc van poder seguir operant gràcies a l’ús de generadors elèctrics, la qual cosa ha permès mantenir actius els processos interns i donar suport a les sucursals.
Els dos bancs han destacat la resposta dels equips tècnics i operatius, que han fet possible una recuperació ràpida dels serveis presencials després d’un esdeveniment de gran abast com l’apagada d’ahir.