Aquest dijous, 19 de desembre, CaixaBank i ImaginBank estan patint una fallada tècnica generalitzada que ha deixat a milers de clients a tot el territori sense poder operar amb els seus comptes. Segons els primers informes, la incidència ha afectat tant la banca en línia com l’aplicació mòbil, provocant que molts usuaris no puguin efectuar pagaments amb targeta ni retirar efectiu dels caixers automàtics.
Els problemes han començat a primera hora del matí i, fins al moment, els clients continuen experimentant dificultats per accedir als seus comptes. Quan intenten connectar-se a la plataforma, molts reben un missatge d’error que indica que el servei “no està disponible”. Aquesta situació ha generat una gran frustració entre els usuaris, que han expressat el seu malestar a través de les xarxes socials, on les queixes no han deixat d’incrementar-se des del migdia.
La incidència ha causat nombrosos inconvenients, sobretot per aquells clients que necessitaven efectuar pagaments bàsics, com ara a supermercats, gasolineres o altres establiments comercials, en plena activitat laboral i amb les compres nadalenques en ple auge.
ImaginBank també afectat
A més dels clients de CaixaBank, els usuaris d’ImaginBank, la plataforma digital orientada als joves, també estan patint els mateixos problemes. Segons els testimonis a les xarxes socials, el sistema no mostra informació dels comptes associats, deixant els usuaris sense poder consultar el seu saldo ni realitzar operacions. En canvi, aquests no han patit, en principi, incidències a l’hora de pagar. En contactar amb el servei d’atenció al client, una locució automàtica ha confirmat l’existència d’una indisponibilitat dels sistemes, tot i que no s’ha donat més informació.
Fins ara, CaixaBank no ha emès cap comunicat oficial detallant les causes de la fallada ni el temps aproximat de reparació, tot i que ha confirmat que els tècnics estan treballant per solucionar la incidència.