Amazon es planteja obrir botigues físiques a l’estil de grans magatzems

Amazon planeja obrir una sèrie de botigues físiques de grans dimensions als Estats Units que operaran de manera similar als grans magatzems per a impulsar les vendes de roba, articles per a la llar i electrònica del gegant del comerç electrònic fundat per Jeff Bezos, segons van dir a ‘The Wall Street Journal’ fonts coneixedores de la situació.

El pla, que suposaria un nou pas del pioner del comerç en línia en l’espai físic de venda, després de l’obertura de llibreries i supermercats, contempla que els primers grans magatzems d’Amazon estiguin situats a Ohio i Califòrnia.

Els nous espais comercials comptaran amb una superfície d’una mica menys de 3.000 metres quadrats, més petits que la majoria de grans magatzems, que normalment ocupen uns 10.000 metres quadrats, i oferiran articles de les principals marques de consum, amb una petjada similar als formats reduïts que han començat a obrir ensenyes comercials com Bloomingdale‘s, Nordstrom i altres cadenes de botigues.

En aquest sentit, les fonts consultades pel diari de referència a Wall Street van apuntar que no és clar quines marques oferirà Amazon en aquestes botigues, encara que s’espera que els productes de la marca de la companyia ocupin un lloc destacat, encara que van subratllar que els plans encara no són definitius i podrien canviar.

Fundada en 1994 com una llibreria en línia, Amazon ha anat guanyant terreny en el comerç minorista físic a través de l’obertura de llibreries, botigues de comestibles i altres espais físics. En aquest sentit, Amazon va adquirir en 2017 la cadena de supermercats Whole Foods Market.