Dissabte, 24 de maig de 2025
És notícia

Alerta per als propietaris d’aquests vehicles: risc d’incendi per un defecte en el sistema de frens

Avatar photo
Aquestes fuites podrien afectar fins a 50.000 vehicles a Espanya
COTXES

Els conductors de vehicles Hyundai han de mantenir-se alerta després que les autoritats europees hagin emès un avís de seguretat sobre certs models de la marca coreana, que podrien estar exposats a un risc d’incendi. Aquesta alerta afecta diversos models venuts entre 2007 i 2014, alguns dels quals són molt habituals a les carreteres espanyoles.

El problema detectat està relacionat amb una fuga interna del líquid de frens, la qual pot provocar un curtcircuit al sistema electrònic que gestiona els sistemes de seguretat ABS/ESC, tal com ha informat Nació Digital. Aquest mal funcionament pot generar un sobreescalfament en la caixa de fusibles, augmentant el risc d’incendi al vehicle.

Segons la informació difosa per la Comissió Europea i confirmada per l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), els models afectats són el Hyundai Santa Fe, H1 i IX55, així com el Hyundai Accent, Tucson, Genesis i IX35. Aquestes fuites podrien afectar fins a 50.000 vehicles a Espanya si el defecte es detectés en tots els models venuts entre 2007 i 2014, tot i que actualment es desconeix l’abast exacte del problema.

Aquest defecte, que es va identificar a través del sistema d’alertes europeu RAPEX, no afecta tots els vehicles d’aquests models, però és crucial que els propietaris revisin si els seus cotxes són susceptibles al problema. En cas de dubte, la millor opció és posar-se en contacte amb el fabricant o amb un concessionari oficial per determinar si el vehicle està inclòs en la llista d’afectats. Hyundai ha confirmat que es farà càrrec de la reparació de manera gratuïta per garantir la seguretat dels conductors.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Cós Blanc 2025 Salou 2

L’Ajuntament de Salou desmenteix el PP sobre el contracte de seguretat del Cós Blanc

Notícia següent
Presentació_3a_Fira_Formacio_Baix_Penedes

Arriba la 3a Fira de Formació del Baix Penedès

Notícies relacionades