Alerta de seguretat per assecadores que podrien patir sobreescalfaments i mal funcionament

Aquest defecte afecta unitats venudes a diversos països europeus, incloent-hi Espanya

08 de setembre de 2025 a les 21:04h

El Sistema d'Alerta Ràpida de la UE per a productes perillosos no alimentaris (Safety Gate) ha emès una alerta sobre un problema de seguretat en una sèrie d'assecadores de la marca Hisense, fabricades entre novembre de 2024 i març de 2025. La pròpia companyia ha identificat un defecte en el cablejat del compressor que podria provocar sobreescalfament i mal funcionament de l’aparell.

Segons ha informat Hisense, el cablejat del compressor podria entrar en contacte amb la roda del tambor, provocant un desgast que pot derivar en sobreescalfament i, en casos extrems, representar un risc per a la seguretat de l’usuari. L'empresa ha notificat la incidència a les autoritats competents, complint amb el Reglament (UE) 2023/988, articles 35 i 36, a través del portal Safety Business Gateway i al seu lloc web oficial.

Aquest defecte afecta unitats venudes a diversos països europeus, incloent-hi: Espanya, República Txeca, Croàcia, Dinamarca, França, Alemanya, Irlanda, Països Baixos, Polònia, Romania i Suècia. També s'han notificat casos a Albània, Armènia, Bòsnia i Hercegovina, Montenegro, Sèrbia i Regne Unit.

Models afectats

Els models d'assecadora que poden estar afectats són:

  • DH5S102BBDH5S102BB/PL

  • DH5S102BW

  • DH5S102BW/PL

  • DH5S102BW/UA

  • DH5S902BW

El període de fabricació d'aquests models ha de ser entre novembre de 2024 i març de 202, per resultar afectat. Es pot verificar el model i la data de fabricació consultant l'etiqueta identificativa de l'aparell.

A més, si l'assecadora disposa d’un punt verd visible, vol dir que ja va ser inspeccionada abans de la seva distribució i no està afectada per aquesta incidència.

Què has de fer si tens una d’aquestes assecadores?

  1. Comprova el model i el número de lot de la teva assecadora.

  2. Si està entre els afectats, deixa d'utilitzar-la immediatament.

  3. Contacta amb el servei tècnic de Hisense per concertar una revisió i, si cal, una reparació gratuïta a domicili