El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha activat una alerta per pluges intenses que afecta onze comarques, especialment les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona. Després d’uns dies de temperatures elevades, Catalunya es prepara per a un episodi de precipitacions que començarà a la tarda d’aquest dimarts.
L’avís, que s’ha activat a les 14 hores, inclou les comarques de la Ribera d’Ebre, el Baix Camp, les Garrigues, el Priorat, la Conca de Barberà, l’Alt Camp, l’Urgell i la Segarra. Al vespre, l’alerta s’estendrà cap al sud, arribant al Montsià, el Baix Ebre i la Terra Alta. Els meteoròlegs preveuen que es poden acumular més de 20 litres d’aigua en 30 minuts en algunes zones.
A més, es preveu que durant la tarda hi hagi ruixats a la Catalunya Central i al Pirineu, encara que sense alerta activa en aquestes àrees. A la resta del territori català, especialment a la costa central de Barcelona i Girona, el sol brillarà gran part del dia, tot i que alguns núvols locals poden aparèixer.
Els experts preveuen un descens de les temperatures, especialment a les zones amb alerta per pluja. Tot i això, els xàfecs no s’esperen que durin massa temps, i s’anticipa que dimecres es despertarà amb temps més clar, deixant algunes nuvolositats residuals.
Després d’aquest episodi, els dies següents prometen una estabilitat meteorològica amb un ambient més tranquil i assolellat.