Alejandro Fernández (PP): 'Sánchez trama alguna cosa amb els seus socis separatistes'

El líder del PP català creu que Sánchez ha acordat 'amb els seus socis separatistes' convertir les próximes generals en un plebiscit per canviar la forma d'Estat

09 de març de 2026 a les 12:12h
Actualitzat: 09 de març de 2026 a les 12:12h

El president del PP de Catalunya, el tarragoní Alejandro Fernández, ha assegurat que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, podria estar preparant una proposta de nova forma d’Estat amb els seus socis independentistes per convertir les pròximes eleccions en un plebiscit.

En una entrevista al diari ABC, Fernández ha advertit que, a parer seu, la inestabilitat política que abans es concentrava a Catalunya “ara s’ha estès a tot Espanya”. En aquest sentit, ha afirmat que “el debilitament de les institucions és greu i sever”.

El dirigent popular ha defensat que el PP ha de revertir aquesta situació “aplicant la llei com es va fer a Catalunya”.

RELACIÓ AMB JUNTS

Sobre la possibilitat d’arribar a acords amb Junts, Fernández ha remarcat que el partit liderat per Carles Puigdemont haurà de canviar si vol pactar amb el PP. “El partit que es va fundar per liderar un cop va ser Junts, no el PP”, ha afirmat.

Pel que fa a la relació entre el PP català i la direcció estatal del partit, Fernández ha assegurat que hi ha “una estratègia de coincidència absoluta”. També ha defensat esperar a tenir clar el calendari electoral abans de celebrar el pròxim congrés del PP de Catalunya.

Quant als acords postelectorals del seu partit amb Vox en diverses comunitats autònomes, Fernández ha assegurat que 'és partidari de fer cas al que digui la ciutadania'. 'Cal buscar aliances', ha reblat en relació a la política de pactes amb Vox.

Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual Garsaball
Veure biografia
El més llegit