Albiach demana al Govern “urgència” per avançar en polítiques d'habitatge públiques

El partit proposa destinar els diners estalviats dels interessos de condonació del deute del FLA per millorar l'accés a l'habitatge 

24 de febrer de 2025 a les 11:01h

La presidenta del grup parlamentari dels Comuns, Jéssica Albiach, ha instat el Govern a destinar a polítiques públiques d'habitatge tots els diners que s'estalviïn dels interessos de condonació del deute del FLA. En una atenció als mitjans a Palau, després de reunir-se aquest dilluns amb el conseller de la Presidència, Albert Dalmau, Albiach ha insistit que perquè hi hagi solidaritat financera primer hi ha d'haver justícia social. Així ho ha traslladat el grup a Dalmau durant la trobada. Els Comuns també es reuniran a la tarda amb el president, Salvador Illa, per fer seguiment de l'acord d'investidura i reiterar al Govern la "urgència" d'avançar en polítiques públiques d'habitatge.

Albiach ha reiterat que si aquesta ha de ser la legislatura de l'habitatge, i si tenir un sostre digne és ara la principal preocupació de la ciutadania, el Govern ha d'actuar "en conseqüència". Així mateix, ha reclamat que la Generalitat insti l'Estat a avançar cap als lloguers indefinits, tal com ha traslladat a Dalmau.La cap de files dels Comuns a la cambra també ha apuntat que el traspàs de Rodalies ha de ser una "prioritat" i que és "imprescindible" que vingui acompanyat dels recursos necessaris per garantir un servei "digne i fiable". "Reclamem recursos suficients i un pla de rescat del servei", ha subratllat.Albiach es reunirà amb Illa aquesta tarda, i els Comuns es trobaran amb consellers i conselleres del Govern al llarg dels pròxims dies. La líder del grup ha conclòs que l'acord d'investidura s'ha de complir amb pressupostos o sense.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit