Seat ha desvelat aquest dijous el Cupra Raval, el primer vehicle 100% elèctric fabricat a la planta de Martorell i que la marca considera “l’espina dorsal” del seu creixement. Segons el conseller delegat de Cupra, Markus Haupt, el cotxe arriba després “d’anys intensos de treball” i amb l’objectiu de “democratitzar” l’electromobilitat.
A l’acte de presentació hi ha assistit el president de la Generalitat, Salvador Illa, que ha defensat la mobilitat elèctrica en un context marcat per l’increment del preu del combustible a causa de la guerra a l’Iran. En paraules d’Illa: “Avui tenim un primer vehicle fet a Catalunya, a Martorell, de tecnologia europea, per poder posar-lo a l’abast dels ciutadans. Comprem cotxes elèctrics. El que estem veient aquestes darreres setmanes ens ho indica encara més: si hem de comprar un cotxe que sigui elèctric i si pot ser, fet a casa.”
També ha afegit que la situació internacional evidencia la necessitat d’autonomia en els subministraments:“No podem dependre de combustibles fòssils, ja veiem com va el món. Necessitem cotxes elèctrics amb electricitat produïda amb molins de vent i plaques solars, amb energies renovables.”
El ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha celebrat l’increment de vendes de vehicles electrificats a Espanya i ha qualificat el llançament del Cupra Raval com una “fita” destinada a transformar la mobilitat a Europa: “Estem guanyant la batalla del futur. Té un èxit incontestable.”
L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha destacat la vinculació de la indústria automobilística amb la ciutat i ha recordat que genera feina per a 14.000 persones. També ha ressaltat que el vehicle porta el nom d’un barri barceloní, tot vaticinant que marcarà una “nova onada” en la “democratització” del cotxe elèctric.
El Cupra Raval té un preu de partida de 26.000 euros (sense comptar les ajudes) i ofereix una autonomia de 400 km, amb una segona versió que arriba fins als 450 km. La marca té l’objectiu de vendre 40.000 unitats aquest any, principalment a Alemanya, Regne Unit i Espanya. Les primeres entregues es preveuen per a l’estiu, tot i que no s’ha concretat una data exacta.
Haupt ha afirmat que el cost del Raval és “comparable” al d’un cotxe de combustió de les mateixes característiques i confia que servirà per obrir nous mercats. Amb aquest model, Seat espera que els vehicles electrificats representin el 25% de les seves vendes anuals.
La companyia ha invertit uns 3.000 milions d’euros en el desenvolupament del Raval i 300 milions per la planta d’assemblatge de cel·les de bateries a Martorell.
La presentació s’ha fet a Casa Seat, al Passeig de Gràcia, que s’anomena temporalment Casa Cupra Raval. Aquesta tarda, a les 18.30h a la Plaça de Catalunya, tindrà lloc un concert de la cantant argentina Nathy Peluso, i la marca ha previst també actuacions a Madrid, París, Berlín, Manchester i Milà.
A l’acte també han participat el conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, i altres representants del món econòmic i polític com el president de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga.
