7.729 habitatges deixaran de ser pisos turístics aquest dilluns a Catalunya

El president espanyol, Pedro Sánchez, ha exigit a les plataformes que eliminin 53.000 pisos "irregulars" que no compleixen amb la normativa

14 de setembre de 2025 a les 17:34h

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat la revocació de 53.000 pisos turístics "irregulars" del registre únic de lloguers temporals. "A partir d'aquest dilluns exigirem a les plataformes l'eliminació de 53.000 pisos turístics per no complir amb la normativa. I així passaran a ser de lloguer permanent per a la gent jove i famílies d'aquest país", ha avançat aquest diumenge Sánchez en un míting a Màlaga.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha celebrat la notícia i ha precisat que més de 7.700 d'aquests pisos són a Catalunya. "Amb aquest important anunci del president Sánchez, a Catalunya 7.729 habitatges deixaran de ser pisos turístics per ser habitatges per als ciutadans i ciutadanes", ha assenyalat Illa. "Així és com es lluita contra els abusos i com es protegeix el dret a un habitatge digne i assequible", ha reblat el president de la Generalitat en un missatge a X.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit