El 3Cat es defensa de les crítiques: “No estem matant TV3 ni Catalunya Ràdio”

L’estrena de la nova oferta informativa reuneix 2,8 milions d’espectadors a la televisió la primera setmana

26 de setembre de 2025 a les 13:44h
Actualitzat: 26 de setembre de 2025 a les 14:07h

La presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà, ha assegurat aquest divendres que la direcció dels mitjans públics no està “matant TV3 i Catalunya Ràdio” perquè són marques que volen “seguir mantenint”. Durant la sessió de control de la CCMA al Parlament, Romà ha dit que la marca 3Cat ha substituït la de la CCMA i que va més enllà dels canals de distribució tradicionals. Ha garantit que 3Cat conviurà “perfectament” amb TV3, Catalunya Ràdio i altres marques.

Romà ha destacat que després de l’estrena de la nova oferta informativa, la primera setmana la televisió ha reunit 2,8 milions d’espectadors que han seguit els TN, Matins i Més Nit. També ha subratllat que l’audiència dels canals de 24 hores de ràdio i televisió ha crescut un 17% i un 11%, respectivament.

Malgrat les dades, l’estrena ha rebut nombroses crítiques a través de la xarxa social X per l’accessibilitat visual de l’espai del temps al TN. En aquest sentit, Romà ha recordat que la nova oferta informativa ha superat auditories d’accessibilitat d’una empresa externa i de la mateixa Generalitat. Igualment, ha reconegut que “segurament podem millorar” i que estan disposats a “treballar” per fer “més accessible la informació”. També ha destacat que recentment s’han millorat els mapes del temps i els rètols i que volen “seguir millorant en altres aspectes”.

El director de TV3, Sigfrid Gras, ha reconegut que s’han fet “correccions” perquè el mapa del temps “no ha tingut l’èxit esperat”. Tot i això, ha valorat positivament l’estrena: “En general, estan molt ben rebuts, i amb això estem molt contents”.

Sobre la hibridació del format televisiu i el radiofònic, Romà ha dit que no es volen “precipitar a fer res que perjudiqui la qualitat informativa” i que abans de prendre decisions “es treballarà amb els empleats i es valorarà si s’implementa o no”. També ha remarcat que les redaccions d’informatius de la ràdio i la televisió públiques es “coordinen” millor per “sumar esforços”.

Romà ha detallat que en la primera setmana de funcionament dels nous informatius s’han registrat 1,5 milions de reproduccions de vídeo i àudio, un 30% més respecte a la mitjana de l’anterior setmana. També ha destacat un increment d’entre el 3 i el 4% de l’audiència dels TN respecte a la primera quinzena de setembre i un increment del 23% de consum de l’aplicació en comparació amb la mitjana de l’anterior setmana.

Des del PP s’ha criticat el “deliri” de TV3 per incloure l’Alguer al mapa del temps del TN, mentre que els comuns han denunciat la “pràctica desaparició de la marca de TV3 i Catalunya Ràdio per haver-la eliminat dels micròfons”.

El debat sobre les marques ha arribat al punt àlgid amb la intervenció del diputat de Junts Agustí Colomines, que ha acusat Romà de no entendre “el valor de les marques que ha deixat perdre” ni de saber “quan costarà posar a la capçalera la nova marca a l’altura de les velles”. Colomines ha carregat amb duresa: “Hauria de reflexionar què passaria si vostè fos presidenta executiva d’un consell d’administració d’una societat privada i no pogués respondre a la pregunta. Té bona sort que està blindada i té el Consell de Govern caducat, perquè si no, directament la fotríem fora”.

El diputat ha sentenciat que la decisió sobre les marques és “unipersonal” i que “contravé” la Llei de la CCMA. “És presidenta de la CCMA i no d’una entelèquia de 3Cat. Això és el que marca la llei i no el que vostè vulgui”, ha afegit.

Des de Junts han acusat Romà de generar un “enrenou” i haver de fer “marxa enrere” en algunes qüestions. Han qualificat 3Cat de “mala marca” i 3Catinfo de “pitjor”: “L’articulació de tot és un garbuix incomprensible que només entén vostè. És un caprici seu, però no és un projecte de país. No ho han fet amb consens”.

Romà ha respost recordant que el projecte que impulsa va ser aprovat fa dos anys i mig i ha retret a Junts els “intents que alguns de vostès tenien fa 10 anys de tancar alguns canals quan ja hi havia els mateixos reptes”. També ha subratllat que Junts promou ara la creació de 2Cat, de RTVE.

Sobre aquest nou canal en català previst pel 16 d’octubre, Gras ha afirmat: “Només donar-los la benvinguda i esperar que tot el bé que els vagi, no sigui en detriment nostre”. El director de TV3 ha remarcat que 3Cat és “el principal mitjà de referència en català” i que l’arribada de 2Cat pot “eixampli la gent que mira continguts en català”.

Mentrestant, els Comitès d’Empresa de TV3 i Catalunya Ràdio han convocat per al dimecres 1 d’octubre a les 12.00 h una concentració a les instal·lacions de TV3 per reclamar la “continuïtat de les marques de TV3, Catalunya Ràdio, 324 i Catalunya Informació”. En un comunicat difós a X, han advertit: “No podem admetre la supressió de TV3, Catalunya Ràdio, el 324 i Catalunya Informació. Cal d’una vegada una explicació, clara i pública, de l’objectiu final de la nova marca i de les repercussions laborals i d’independència informativa que hem començat a percebre”.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
Arxivat a
El més llegit