277 biblioteques de Catalunya participaran en la cinquena edició de la Supernit de les biblioteques

La cita tindrà lloc el 14 de novembre a les instal·lacions de 3Cat a Sant Joan Despí

06 d'octubre de 2025 a les 15:13h

La Supernit de les biblioteques arribarà a la cinquena edició el divendres 14 de novembre amb la participació de 277 biblioteques d’arreu de Catalunya. Aquest matí s’ha anunciat la data de l’esdeveniment, en un acte a les instal·lacions de 3Cat a Sant Joan Despí, amb la presència de la consellera de Cultura, Sònia Hernández Almodóvar; de la presidenta de la CCMA, Rosa Romà, i amb la participació de centenars de bibliotecàries i bibliotecaris.

La consellera Hernández ha destacat que “la Supernit de les Biblioteques ja s’ha convertit en una cita imprescindible per a milers de famílies” i ha dit “és una excel·lent mostra del gran resultat que podem obtenir quan sumem sinergies entre estructures potents del nostre país, com són les biblioteques, 3cat i el Departament de Cultura”.

Hernández ha tingut paraules també per als bibliotecaris i ha posat en relleu “el compromís que teniu tot l’any: fer de les biblioteques espais de coneixement i igualtat, espais oberts a tothom, sense distincions”.“Estic convençuda que la Supernit de les Biblioteques serà un èxit”, ha reblat.

La Supernit a les biblioteques és organitzada pel 3Cat i el Super3, el Departament de Cultura de la Generalitat, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, la Diputació de Girona, el Consorci de Biblioteques de Barcelona i les biblioteques públiques municipals. Aquesta activitat té com a objectiu promoure la lectura i les biblioteques públiques entre el públic infantil.

Les inscripcions s’obriran a partir de dilluns que ve, 13 d’octubre, a les biblioteques que participen a la Supernit, amb les places limitades a la capacitat de cada equipament.

Després de l'èxit de les edicions anteriors, amb en Titó i els Beta, el fil conductor de la Supernit serà el programa “Ràndom”, presentat per David Its Me i Maria Bouabdellah, amb la participació de totes les cares conegudes del Super3. El que passarà a les biblioteques es podrà veure per primera vegada en directe al Super3, a través de connexions amb diverses biblioteques del territori: els nens i nenes hauran de sumar energia per mitjà de diversos reptes per despertar el personatge fictici de La Guardiana de les Històries, protagonista de la trama audiovisual.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit