16 comarques en alerta per tempestes aquest dissabte

les precipitacions podrien superar els 20 litres per metre quadrat en tan sols 30 minuts i poden anar acompanyats de calamarsa o pedra

19 de juliol de 2025 a les 11:26h

Aquest dissabte al matí, el Servei Meteorològic de Catalunya ha activat l'alerta per possibles xàfecs acompanyats de tempestes que podrien incloure calamarsa o pedra en algunes zones del territori. La previsió indica que les precipitacions podrien superar els 20 litres per metre quadrat en tan sols 30 minuts, un fenomen que obligarà a prendre precaucions en les comarques afectades.

L'alerta s'ha establert en el nivell més baix de perillositat, amb una classificació de 1 sobre 6. Les comarques que podrien veure's més afectades són: Ripollès, Garrotxa, Osona, Berguedà, Lluçanès, Moianès, Bages, Vallès Occidental, Vallès Oriental, Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia, Alt Camp, Conca de Barberà, Tarragonès i Baix Camp.