Una cançó reflecteix l’essència de les Escoles Bressol Municipals de Vic

L’ànana s’ha creat durant la pandèmia i de forma conjunta per l’alumnat, les famílies i l’equip educatiu amb la col·laboració de Guillem Roma i Mariona Castells

Les escoles Bressol Municipals de Vic presenten una cançó que en capta la seva essència: l’ànana. L’ànana és una cançó de vida, la música i la lletra parlen d’una persona, de la seva essència i a Vic s’ha utilitzat per relatar l’experiència única i personal de les Escoles Bressol Municipals.

La cançó presentada, i que es pot escoltar en aquest enllaç,  s’ha elaborat de forma conjunta entre l’alumnat, les famílies i l’equip educatiu i relata el tarannà de les tres escoles bressols municipals (els Caputxins, l’Horta Vermella i la Serra-de-senferm). L’ànana es va confeccionar durant la pandèmia i té l’objectiu d’establir sinèrgies i unir l’entorn educatiu en un moment de distanciament social.

La regidora d’Educació, Elisabet Franquesa, exposa que l’ànana va servir de nexe de la comunitat educativa durant la pandèmia. Les famílies no podien accedir a l’escola i es perdia l’essència que caracteritza les escoles bressol municipals, per això, Franquesa es mostra orgullosa què en una ciutat educadora com Vic la cançó expliqui la història d’unes escoles referents i que en capti l’essència.

En aquest mateix sentit, la directora de les EBMV, Glòria Olmos, detalla que l’ànana suposa connectar amb la filosofia de les escoles on s’aposta pels valors i la interacció entre famílies, infants i equip educatiu.

La Mariona Castells i en Guillem Roma són els músics que han ajudat a materialitzar l’ànan tant pel que fa a la lletra com la música. Una cançó que s’ha treballat amb les famílies mitjançant plafons participatius, les experiències exposades de l’alumnat, i els valors transmesos per l’equip educatiu. Un fet, que segons Castells, ha ajudat a plasmar la filosofia i l’estima que es pot escolar en aquí.

Roma subratlla que la cançó aporta un sentiment de col·lectivitat, molt necessari en el moment pandèmic en què es va gestar. “Quan faltaven tants espais d’humanitat la música ens va connectar”, conclou.

Lluís Marco, representant de les famílies, explica que la cançó va ajudar a formar part de l’escola a totes les famílies de les EBMV quan hi havia moltes barreres socials. “La pandèmia va provocar que les famílies no poguéssim accedir a les escoles, trencant-se el vincle en un moment tan important per l’infant i la família, i la cançó ens ha ajudat a fer pinya i construir una comunitat educativa”, afirma.