Igualada posa en marxa noves activitats de formació gratuïtes per a persones emprenedores i empreses

Els nous cursos, centrats en la identitat corporativa, l’emprenedoria i la cooperació empresarial ja es faran de forma presencial

El Departament de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, en el marc de la Xarxa Anoia Emprèn, i amb la col·laboració de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona, proposa diverses activitats formatives per ajudar al desenvolupament d’iniciatives empresarials.

Els cursos es realitzaran de manera presencial, a la sala d’actes d’IG-NOVA Empresa (Av. Mestre Muntaner, 86). Tanmateix, si l’evolució de la situació sanitària ho requereix, es realitzaran en format virtual.

La primera activitat, Kit bàsic de comunicació per donar a conèixer el teu negoci, té per objectiu ajudar a les empreses de nova creació a conèixer les eines per a desenvolupar una identitat corporativa professional que els permeti assolir els seus objectius comercials.

En el decurs de la sessió es treballaran els continguts següents: el posicionament comercial, la identitat corporativa per a la construcció de la marca, el naming, la targeta de visita, la web, la presentació corporativa, les xarxes socials, emailings i Newsletters, el fullet promocional, etc.

L’activitat està adreçada principalment a persones emprenedores de qualsevol sector, amb negoci en fase de projecte o que tinguin dubtes sobre la comunicació que estan desenvolupant. La formació serà impartida per Tona Codina, consultora i redactora creativa, formadora in-company en redacció publicitària, comunicació empresarial, xarxes socials, màrqueting i atenció al client en empreses i altres entitats i professora i professora del Postgrau per a emprenedors a l’IEBS. La sessió tindrà una durada de 5 hores i es realitzarà el dia 10 de novembre de 2021 de 9:00 h a 14:00 h.

La segona activitat que s’impartirà, Cooperació d’alt impacte amb les empreses del meu entorn, té per objectiu sensibilitzar a les empreses de la necessitat de fer networking i cooperar amb les empreses del seu entorn per tal de trobar sinèrgies i generar així noves oportunitats de negoci.

En el decurs de la sessió es s’analitzaran aspectes com: què sabem de les empreses que tenim a l’entorn, en quins àmbits podem cooperar, què ens pot aportar el networking local a la nostra empresa, la innovació col·laborativa, la generació clàssica de noves idees, dinàmiques grupals per generar noves oportunitats de negoci, la optimització de costos a través de la cooperació, compartir serveis i recursos per optimitzar la despesa i, finalment, es realitzarà un cas pràctic de detecció de necessitats i una dinàmica grupal per explorar sinergies en el control de costos.

L’activitat està adreçada principalment a directius d ́empreses així com a responsables de diferents àrees de gestió i anirà a càrrec de Mireia Nuñez de Prado, consultora en lideratge col·laboratiu, talent i innovació per a empreses. L’activitat tindrà una durada de 10 hores i es realitzarà els dies 16 i 23 de novembre de 9:00 h a 14:00 h.

Finalment, la darrera activitat, Vols emprendre amb èxit? De la teoria a la pràctica recolzat en casos reals, té per objectiu donar les pautes per tenir èxit en la posada en marxa de nous projectes, revisant tot el que la teoria ens diu que hem de fer, per paral·lelament identificar les activitats clau que en la pràctica els casos d’èxit han fet.

En el decurs de la sessió es treballaran aspectes com el perfil de l’emprenedor (el teòric i el pràctic, la meva idea, el meu projecte, el producte, el servei, el mercat, el model de negoci, els preus, el procés d’adquisició, el cost d’adquirir un client, el valor d’un client, la concreció del model en el Business Model Canvas, la gestió financera del projecte i, finalment, l’execució del projecte.

L’activitat està adreçada principalment a persones emprenedores, empresaris i professionals que tinguin un projecte per implantar i vulguin disposar d’una guia pràctica del que s’ha de fer per a tenir èxit en el seu plantejament i execució. La formació serà impartida per Miquel Sacristán de l’empresa MSE Consultors, formador i assessor en la gestió a l’empresa i als emprenedors, optimitzant la gestió financera d’empreses i projectes com a la base per a garantir la seva viabilitat i un creixement sòlid i sostingut. La formació tindrà una durada de 8 hores i es realitzarà els dies 22 i 29 de novembre de 9:00 h 13:00 h.