Museus de la Catalunya Central busquen alternatives per captar públic local

Museu Episcopal de Vic. ACN

Museus i equipaments de la Catalunya Central han decidit apostar per al públic local aprofitant el confinament perimetral de cap de setmana. L’objectiu és esquivar la crisi de la covid-19, que els ha afectat de ple, especialment després de la segona onada. És el cas del Museu Episcopal de Vic, que ha decidit rebaixar el preu de l’entrada a la meitat per incrementar el nombre de visites que, des de l’estiu, s’han vist reduïdes en un 80%. També a Montesquiu, s’organitzen visites gratuïtes perquè els veïns del municipi coneguin la història del seu castell. “És una oportunitat perquè la gent conegui el patrimoni, i aquesta és la millor manera d’estimar-lo”, assegura a l’ACN l’alcalde del municipi, Jaume Romeu.

El castell de Montesquiu va estar en mans privades fins l’any 1972. A partir de llavors, la Diputació de Barcelona se’n va fer càrrec. “La gent de Montesquiu coneix el castell, però hi ha hagut sempre un cert distanciament pel fet d’haver sigut privat durant molt de temps. 30 anys és poc temps perquè la gent es faci seva una cosa que històricament sempre havia estat privada. Ara estem en aquest punt”, assegura a l’ACN el director del Parc del castell de Montesquiu, Joan Carles Àngel.

Amb el confinament perimetral i la prohibició de sortir del terme municipal durant el cap de setmana, els responsables del castell van creure oportú oferir visites guiades gratuïtes per a la gent del poble. La iniciativa té un doble objectiu: d’una banda, donar a conèixer el castell entre els veïns de Montesquiu i, de l’altra, que la gent pugui explicar què li sembla i què es podria millorar de les visites.

En Francesc és un dels veïns que han fet la visita aquest diumenge. Coneix el castell perquè sempre hi porta coneguts quan visiten casa seva, però reconeix que no tothom el coneix i que hi ha molt de desconeixement entre els mateixos veïns del poble. De moment, la iniciativa ha estat un èxit, i les entrades previstes per aquest diumenge s’han exhaurit.

De 10.000 a 3.000 visites anuals

La crisi de la covid-19 ha fet que el castell de Montesquiu hagi passat de les 10.000 visites anuals a les 3.000. Tot i això, la situació no preocupa especialment la direcció perquè esperen que sigui una situació “temporal” i que, a partir d’aquí, la gent aposti pels equipaments locals. “De fet, el mes d’agost va ser un mes magnífic”, assegura.

Entrades a meitat de preu

En el cas del Museu Episcopal de Vic, referent en l’art medieval, les visites a l’equipament han caigut un 80% per culpa de la crisi de la covid-19. Per aquest motiu, el museu ha decidit oferir un descompte del 50% en el preu de l’entrada. Ho fa perquè sigui un estímul perquè la gent de Vic redescobreixi el museu. “Ens costa saber que els museus són espais segurs i agradables, i que cal aprofitar que estan oberts per poder-los visitar”, explica el director del MEV, Josep Maria Riba.

Riba creu que la rebaixa del 50%, que s’allargarà durant el desembre, és una oportunitat per “regalar cultura”. “Faig un crit perquè la gent del país sàpiga que a Vic hi ha un museu de primer nivell en romànic i gòtic”, assegura. De fet, per a Riba encara hi ha molta gent que el desconeix.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Un home abusa d’una noia de 14 anys en un centre comercial de Barcelona

Notícia següent

Tàrrega farà un estudi de millora de la connectivitat als pobles del municipi

Notícies relacionades