La Ruta del Vermut de Reus incrementa l’interès de la premsa gastronòmica

La possibilitat d’oferir visites, tastos i rutes al voltant del Vermut de Reus ha obert les portes a què la ciutat s’inclogui a les visites de press trips especialitzats en interessos gastronòmics. L’Agència Reus Promoció ha realitzat al llarg de l’any 2018 un total de 20 viatges de premsa i 13 viatges de familiarització per a turoperadors i agents de viatges d’11 països perquè coneguin els principals atractius turístics de la ciutat.

Aquestes accions han permès atendre un total de 232 professionals, 70 dedicats a la comunicació de viatges (periodistes, bloggers i prescriptors especialitzats en informació de turisme, cultura, enogastronomia i tendències) i 162 representants d’agències de viatge i touroperadors.

La majoria de visites s’han vehiculat d’acord amb el Patronat de Turisme de la Costa Daurada, l’Agència Catalana de Turisme, la Taula de Creuers del Port de Tarragona i la Taula de l’Aeroport de Reus. A finals del passat mes de novembre es va tancar la programació de visites de familiarització programades a Reus, que van tenir com a reclams principals de visita a la ciutat el patrimoni modernista, la figura de Gaudí, les compres i l’oferta gastronòmica de la ciutat de Reus. En aquest sentit, els mitjans participants en aquestes visites de familiarització a la ciutat han pogut descobrir principalment el Gaudí Centre, la Ruta del Modernisme, la Ruta del Vermut i l’oferta de shopping i gastronomia de Reus.

Pel que fa a les visites que es van organitzar per a mitjans de comunicació i bloggers, la procedència dels professionals que han participat en aquestes estades a la ciutat ha estat molt diversa. 5 accions anaven dirigides al mercat espanyol, 3 a l’italià, 3 al francès, 3 al britànic, 3 al rus, 2 a l’alemany i 1 al portuguès. Un dels aspectes remarcables és que el perfil dels periodistes que han visitat la ciutat durant el 2018 ha canviat perquè Reus s’ha incorporat a les vistes lligades amb rutes i ciutats amb interès gastronòmic.

Finalment, pel que fa als viatges de familiarització per a turoperadors, al llarg del 2018 s’han realitzat 13 visites a la ciutat: 4 per a turoperadors britànics, 2 per a alemanys, 2 per a agències espanyoles, 1 per a agents italians, 1 per a agències de Polònia, 1 per a agents d’Estònia, 1 per a agents irlandesos i 1 per agències premium d’Estats Units. En total, van participar en aquestes accions 162 professionals d’agències de viatges i turoperació.

Les dades d’aquest 2018 s’han consolidat respecte el 2017, quan hi va haver un total de 23 viatges de premsa i 12 de familiarització per a professionals del turisme d’una dotzena de països. En concret es van atendre un total de 74 periodistes, bloggers i prescriptors i més de 250 professionals d’agències, turoperadors i personal d’atenció als visitants.