La Festa de la Primavera continuarà apostant per ‘l’experiència de comprar’

La presidenta del Tomb de Reus, Gemma Molner, ha fet un balanç sobre aquesta edició de la campanya i ha confirmat a La Ciutat que no es tornarà a l'antic model

Vendre un producte diferenciat, aconsellar als clients i convertir el fet de comprar a Reus en una experiència. Amb aquests objectius es va plantejar des del Tomb de Reus el canvi de model de la Festa de la Primavera, un canvi de model que ha arribat per quedar-se. Dies després que finalitzés la Festa de la Primavera, la presidenta de l’entitat de comerciants, Gemma Molner, ha fet un balanç de la nova proposta i ha confirmat a La Ciutat que “la idea no és tornar al model anterior”, que se celebrava durant els caps de setmana i se centrava en els descomptes i promocions. Molner ha insistit en el fet que aquesta campanya no es realitza amb l’objectiu d’obtenir beneficis instantanis ni en la venda massiva durant aquells dies, sinó que es busquen resultats a mitjà termini.

“Hem volgut oferir una experiència”, ha explicat Molner. La presidenta de l’entitat té molt clar que les campanyes s’han d’anar adaptant a les noves exigències del sector comercial, així com dels consumidors. Per això, Molner assegura que no es plategen tornar al model anterior, centrat només en els descomptes i les promocions, i limitat als caps de setmana. Segons la presidenta, el panorama comercial ha canviat a causa de diversos factors: l’obertura de la Fira Centre Comercial, decisions polítiques poc encertades, la difícil situació de l’economia i el preu del lloguer dels locals.

Per aquest motiu, i amb l’objectiu de revitalitzar el comerç de carrer -un dels principals reclams per visitar Reus-, el Tomb de Reus ha apostat pel canvi. “Penso que sempre hi haurà modificacions”, ha explicat Molner, en referència a les transformacions constants del sector i les necessitats del consumidor. “Volíem apropar el consumidor als establiments”, ha afegit la presidenta de l’entitat, per això es plantegen “campanyes molt vives” que permetin aquesta mutabilitat.

Canvi en la tipologia d’establiments participants

En aquest sentit, segons Molner enguany s’han sumat molts establiments que en altres edicions no participaven de forma activa a la Festa de la Primavera, ja que “els ha agradat molt el tema de les experiències i els tallers”. El nombre de participants actius ha estat gairebé el mateix que a altres edicions (42 enguany), la diferència però s’ha experimentat en el tipus d’establiments. Igualment, també s’ha donat el cas contrari i altres comerciants que participaven activament a la campanya en edicions anteriors no ho han fet en aquesta. Respecte a la implicació de la ciutadania, Molner ha destacat que, encara que en alguns establiments “no ha estat tan exitosa com pensaven que seria”, la majoria de comerciants estan molt contents amb la participació dels consumidors en les experiències i tallers i, fins i tot, “alguns han fet ple”.

“Crec que aquest model d’experiència es pot esprémer molt més si els establiments participen més”, ha defensat la presidenta del Tomb. Molner ha diferenciat dos tipus de campanyes: aquelles en què no cal l’esforç del comerciant, perquè ja estan preparades, i aquelles en què són els mateixos comerciants que “han de dir què volen”. La presidenta ha sostingut que cal inculcar molt més aquestes últimes perquè els comerços puguin treure profit a les campanyes, ja que “la Festa de la Primavera està oberta a qualsevol idea que puguin tenir els comerciants”, ha conclòs.