La Costa Daurada tindrà un bon any pel turisme, però no serà una temporada rècord com la de l’any passat perquè, entre altres motius, s’han reobert altres mercats com el d’Egipte o Tunísia, que abans estaven tancats per motius geopolítics. De l’1 de gener al 30 de maig d’aquest 2018, el turisme ha crescut un 5% amb més de 5 milions de pernoctacions en només aquests mesos i amb un creixement general de tots els mercats que visiten els municipis de la Costa Daurada.
Respecte a les ofertes agressives d’altres destinacions del Mediterrani, Eduard Farriol, president de la Federació d’Hosteleria i de Turisme de Tarragona (FEHT), ha assegurat: “No podem ni volem competir en preu, sinó que ho farem en qualitat i en atractius turístics”. Per això, aquest any s’han invertit més de 60 milions d’euros per modernitzar els allotjaments i aquests 60 milions es sumen als 200 milions que s’han fet en aquests 3 últims anys. “Hem d’apostar en seguir millorant, en seguir invertint i hem de seguir apostant perquè els nostres professionals estiguin formats”, ha explicat Farriol.
En aquests mesos de 2018, el turisme ha crescut un 5% i al 2017 hi va haver un creixement turístic generalitzat. “Aquests creixements considerem que són gràcies a la bona tasca conjunta dels Patronats de Turisme de la Diputació i dels tres municipis amb la FEHT, i també per l’aposta que hem fet pel turisme esportiu”, ha assegurat Farriol. Respecte a això, Benet Presas, regidor de Turisme de l’Ajuntament de Salou, ha explicat que es treballa “per allargar la temporada i aconseguir més visitants” a partir del turisme esportiu. Per exemple, només a la Setmana Santa més de 20.000 esportistes van passar per Cambrils, Salou, Vila-seca i La Pineda pels diferents campionats organitzats.
Mercats emergents
Des de la Costa Daurada, s’intensifica la promoció a nous mercats emergents com els Estats Bàltics i també es reforça el mercat alemany perquè es pateix un nombre de visitants bastant baix d’aquesta nacionalitat. “Encara que a vegades pensem que som un mercat conegut, pels alemanys no ho som i això ens dóna moltes oportunitats”, ha explicat Pere Segura, president del Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca.
El mercat alemany ha crescut un 31% del gener al maig de 2018 a la Costa Daurada, segons les dades de l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya. Això es deu, entre altres coses, a què a finals del 2017 que FTI, el quart touroperador més gran d’Alemanya, s’establís a la Costa Daurada.