Reserva de la Tierra creu que la difusió de la investigació per frau li danya la reputació

La companyia acusa les denominacions d'origen d'usar els reglaments per "protegir els interessos" d'alguns cellers

Un rotlle de cinta amb distintius de garantia falsificats de la DOQ Priorat intervinguts a Reserva de la Tierra. MOSSOS

L’empresa Reserva de la Tierra, de les Borges del Camp (Baix Camp), estudia emprendre accions legals pel “fort impacte a la reputació” del grup i de totes les seves marques que ha suposat la difusió de la investigació judicial en marxa, per falsificació d’etiquetes, que es deriva de la denúncia de les DO Montsant i Terra Alta i DOQ Priorat. La companyia defensa que té “participació” en cellers situats en aquestes regions vitivinícoles i altres de tota Espanya, i que embotella més de 40 milions d’ampolles cada any. Reserva de la Tierra acusa les DO de restringir i impedir activitats econòmiques amb “estratègies proteccionistes” dels “interessos econòmics d’alguns cellers”, en lloc de vetllar per la qualitat dels vins.

El grup Reserva de la Tierra ha defensat la qualitat dels seus vins i les més de 100 marques amb les quals els comercialitzen. La companyia també assenyala que va renovar al gener la certificació International Food Standard (IFS) de les instal·lacions de les Borges del Camp, que “acredita la qualitat i seguretat alimentària” dels productes.

L’empresa assegura que va conèixer la denúncia de les DO Montsant i Terra Alta i DOQ Priorat la setmana passada –es va presentar al juliol– i que ha col·laborat en les investigacions “per demostrar la qualitat i traçabilitat dels seus productes”.

El grup assegura que les denominacions d’origen restringeixen el desenvolupament de l’activitat econòmica per protegir els interessos d’alguns cellers en lloc de vetllar per la qualitat dels vins, “com és el seu deure”.

Reserva de la Tierra ha remarcat que genera 180 llocs de feina directes i que “ha ajudat als agricultors a fer valer el seu producte i millorar la rendibilitat de les vinyes”. Els seus productes es venen a 60 països d’Europa, Àsia i Amèrica, i té cinc oficines comercials internacionals pròpies.