Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

L’Avinguda Príncep d’Astúries torna a ser la Riera de Cassoles

Els veïns celebren el canvi de nom, que coincideix amb la finalització de la reurbanització de la zona

El veïnat de la nova avinguda de la Riera de Cassoles de Barcelona ha organitzat aquest diumenge una festa per celebrar la denominació de l’antiga avinguda Príncep d’Astúries, que ja compta amb els nous cartells. L’estrena de les plaques coincideix amb la finalització de les obres de reurbanització de la via, que s’enllestiran el proper dilluns, per donar pas a una avinguda més pacificada i amb més espai per als vianants. L’acte de celebració ha comptat amb l’assitència del primer tinent d’alcaldia, Gerardo Pisarello.
El canvi de nom s’ha produït per una iniciativa de la Plataforma Riera de Cassoles, que es va constituir al 2015 després que l’Ajuntament de Barcelona aprovés la promoció dels canvis de nom d’una dotzena de places i carrers de la ciutat dedicats a personalitats dels Borbons. En aquest sentit, el nom recupera la denominació de la riera de Cassoles, que era la frontera natural amb l’antic municipi de Gràcia, i coincidia amb el traçat actual de l’avinguda.

Pel que fa a la nova urbanització, només queden per col·locar en els propers dies alguns elements de mobiliari urbà i retirar alguns elements com armaris elèctrics o instal•lacions.

L’objectiu principal de l’actuació ha estat augmentar l’espai per al vianant, revitalitzar l’avinguda i millorar la connexió entre barris per on conflueix l’avinguda, que uneix la plaça de Lesseps i la Via Augusta, als districtes de Gràcia i Sarrià-Sant Gervasi. La remodelació ha comptat amb una inversió total de 4,6 milions d’euros.

El projecte també inclou més espais de confort pels veïns, com més zones d’estada per al descans, més zones de pas pels vianants i més arbrat.

Amb la reurbanització, l’avinguda ha passat de tenir 4 carrils de circulació a tenir-ne’n tres, dos en sentit descendent –un per a autobús i un per a cotxes– i un únic carril en sentit ascendent compartit per a cotxe i autobús.

La disminució d’espai d’ús exclusiu per a vehicles ha fet possible guanyar-ne per als vianants. Així, tota l’avinguda conté voreres noves d’uns 4,5 metres, més amples que les d’abans de la remodelació. L’ampliació de voreres ha permès la plantació d’arbrat, una espècie pròpia de la ribera de les rieres, rememorant la riera de Cassoles.

La calçada és d’11 metres d’amplada, que donen cabuda als tres carrils de circulació i un carril addicional de 1,80 metres que va variant la seva funció al llarg del traçat, quedant per a càrrega i descàrrega, contenidors o aparcament de motocicletes.

Pel que fa a la il·luminació, s’han eliminat els fanals existents i se n’han ubicat de nous més eficients energèticament. Quant a la pavimentació, s’han utilitzat materials que milloren la reducció de la contaminació acústica. També s’han introduït dos punts de recàrrega per a motocicletes elèctriques.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Itineraris per a la recuperació de la Memòria Democràtica de Lleida

Notícia següent

Lleida Implica. Vincles que fan ciutat

Notícies relacionades