Dissabte, 10 de maig de 2025
És notícia

Incendi químic a Vilanova i la Geltrú: Un núvol tòxic obliga a confinar 5 municipis

Avatar photo
Protecció Civil ha ordenat el confinament preventiu de Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes (inclòs el nucli de les Roquetes), Cubelles, Cunit i Calafell

Un incendi químic declarat la matinada d’aquest dissabte ha obligat a confinar diversos municipis del Garraf i el Baix Penedès després que es declarés un foc en una indústria de productes per a piscines, situada a la Rambla Països Catalans de Vilanova i la Geltrú. L’avís s’ha rebut a les 2.20 hores i en arribar els equips d’emergència, el foc ja estava totalment desenvolupat.

La nau afectada conté 70 tones de clor, fet que ha provocat un gran núvol tòxic a la zona i ha activat l’emergència del pla especial d’emergències químiques PLASEQCAT. Davant del risc per a la salut, Protecció Civil ha ordenat el confinament preventiu de Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes (inclòs el nucli de les Roquetes), Cubelles, Cunit i Calafell.

Els 150.000 veïns d’aquestes localitats han rebut a les 5.30 h del matí una alerta als seus mòbils advertint-los que no surtin de casa i que tanquin portes, finestres i no utilitzin sistemes de climatització.

Els Bombers de la Generalitat hi treballen intensament amb 25 dotacions, inclosos els equips especialitzats del Grup de Riscos Tecnològics (GRIT), el Grup Operatiu de Suport (GROS) i la Unitat de Comandament Mitjà (UCM). L’objectiu és evitar que les flames es propaguin a les naus industrials adjacents.

Fins ara no consta cap persona ferida i el foc, tot i que continua actiu, està confinat a la nau afectada. El Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) també està activat per prevenir possibles afectacions.

La circulació per les carreteres C-15 i C-31 està tallada a l’alçada de Vilanova i la Geltrú, i es demana a la població que eviti desplaçaments a la zona i segueixi les indicacions de les autoritats.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
brossa-recollida-parc-miracle-tarragona

UGT anuncia una vaga indefinida de la recollida de brossa i neteja a Tarragona

Notícia següent

Primeres mesures per l’incendi a Vilanova: Confinaments, mercats tancats, trens tallats i evacuacions en marxa

Notícies relacionades