L’Estació de Sants, un dels principals punts de connexió ferroviària de Catalunya, es va convertir ahir en un autèntic caos després de l’apagada elèctrica que va deixar tot l’estat sense llum durant hores. Aquest fet va obligar molts passatgers que havien de viatjar amb AVE o tren d’alta velocitat a passar la nit a l’interior de l’estació.
Imatge: @claramixx_
Durant tota la nit, l’estació va estar plena de viatgers que intentaven aconseguir una mica de confort a les cadires, bancs i racons disponibles. Tot i les nombroses comunicacions per megafonia, les indicacions van ser confuses i la manca d’informació clara va afegir més frustració entre els afectats.
Situació similar la que es va viure a Tarragona. Des de Creu Roja s’ha informat que es van traslladar més de 200 matalassos, mantes i ampolles d’aigua a l’Estació de l’AVE Camp de Tarragona per atendre les persones afectades.

A primera hora del matí, l’estació intentava recuperar-se d’una situació totalment atípica, amb centenars de persones que esperaven informació sobre quan podrien continuar els seus viatges. Tot i així, la situació a l’estació no ha millorat significativament. Els viatgers que han de prendre els trens d’alta velocitat a Madrid, Sevilla o altres destinacions no saben quan es restabliria el servei. En un intent de pal·liar el caos, els operadors ferroviaris han començat a fer tot el possible per restablir els serveis, però el desordre i la manca de claredat continuen sent una constant.
Reacció institucional i mesures d’emergència
El ministre de Transports, Óscar Puente, va assegurar hores abans que l’estació de Sants i altres com la de Camp de Tarragona restarien obertes durant la nit per facilitar que els passatgers poguessin pernoctar a les instal·lacions.
A aquesta situació, cal sumar que, tal com ha informat Antonio Carmona, director de Rodalies, els serveis es mantindran avui encara suspesos, almenys durant el matí per la “inestabilitat de la tensió a la xarxa elèctrica”. Aquesta situació està afectant milers de passatgers. La falta d’informació sobre quan es restabliran els serveis ha generat confusió i malestar entre els usuaris.