Dimarts, 29 d'abril de 2025
És notícia

Alumnes de Lleida, a debat amb l’Imaginem Platges i l’Estació d’autobusos

Avatar photo
Una trentena d’alumnes, d’escoles i instituts del Plenari dels Infants dels Adolescents ajuden a decidir el futur d’aquests dos espais de la ciutat amb propostes com una pista de gel o zona de jocs
visita antiga estació autobusos Lleida
Representants del Plenari dels Infants i dels Adolescents van visitar dimecres l’antiga estació d’autobusos de Lleida

Una trentena d’alumnes, d’escoles i instituts del Plenari dels Infants i dels Adolescents de Lleida van participar aquest dimecres a la tarda en les visites programades per ajudar a decidir el futur de dos espais importants per a la ciutat, com són l’Imaginem Platges de Lleida, que pretén vertebrar el parc de la canalització del riu Segre com a gran punt de trobada dels dos marges, i el de l’antiga Estació d’autobusos.

En total, van ser uns trenta nois i noies. El personal tècnic de Participació va preparar un guiatge adaptat a l’alumnat perquè poguessin percebre quines possibilitats permeten ambdós projectes i perquè puguin pensar i continuar fent els seus suggeriments. Cal recordar que la Paeria de Lleida va iniciar al novembre els processos participatius a través de la iniciativa Imaginem, que comprèn l’Imaginem l’antiga estació d’autobusos, l’Imaginem Platges de Lleida; i els del Passatge de Santa Anna, la zona esportiva de Llívia, del Pacte per al Civisme i la Convivència a la ciutat de Lleida i el de Barris Vius.

Entre les propostes més sonades entre l’alumnat pel que fa al futur ús de l’antiga estació d’autobusos del carrer Saracíbar, proposen una pista de patinatge sobre gel o d’atletisme, un poliesportiu, un centre comercial o una gran zona de jocs infantils. 

L’espai de l’antiga estació, amb una superfície de gairebé 4.000 metres quadrats, té permesos usos educatius, socioculturals, esportius, sanitaris i assistencials, residencials especials, administratius i religiosos, així com funeraris.

antiga estació autobusos Lleida
L’antiga estació d’autobusos de Lleida del carrer Saracibar

El Plenari dels Infants i Adolescents de Lleida és un òrgan consultiu, participatiu i de representació infantil i adolescent de la ciutat de Lleida, creat pel seu Ajuntament, dins l’àmbit competencial de la Regidoria de Joventut, Educació i Ocupació. Durant la visita de dimecres també van assistir els regidors d’Educació, Xavier Blanco, i de Participació, Roberto Pino.

Imaginem Platges Lleida visita
Una trentena d’infants i adolescents del Plenari han participat en les visites de l’Imaginem

Pel que fa al futur ús de l’Imaginem Platges Lleida, durant la visita de mitjans de gener es va anunciar que, a més del que proposi la ciutadania, preveuen habilitar dos miradors, un a la plaça de la Pau i un altre entre la plaça d’Espanya i l’avinguda Joana Raspall. L’àmbit d’actuació és de 2,8 quilòmetres i se centraria en el tram que va des de la plaça de la Pau, al costat del pont Vell, fins al pont dels instituts.

Altres propostes que es van comentar durant aquesta visita a l’Imaginem Platges Lleida va ser instal·lar bancs, zones de serveis i lavabos, plataformes per pescar, zona esportiva i busca una manera de connectar els dos marges. Un dels temes que també s’haurà d’abordar és la neteja i adequació de tot l’espai, ja que en alguns punts de la canalització del riu Segre hi ha molta deixadesa.

Fa uns dies, el grup municipal de Vox a la Paeria de Lleida va denunciar el mal estat del parc de la canalització i va reclamar millorar la seva il·luminació, netejar els murs, anivellar el passeig i netejar els marges. Un manteniment que exigeixen que es mantingui mentre no s’executa el projecte participatiu de les Platges de Lleida. “Iniciar un procés participatiu no està renyit amb tenir la zona en condicions”, afirmava la regidora de Vox, Gloria Rico.

Els tècnics van assegurar que en la definició del projecte s’hauran de tenir en compte elements diversos com la inundabilitat, la desembocadura del riu Noguerola al riu, l’equilibri de la biodiversitat i altres qüestions recollides al pla redactat al 2018.

“És un dels projectes més ambiciosos que es plantegen aquesta legislatura, en aquesta transformació de la ciutat, en aquest cas transformació verda, perquè sigui una ciutat més verda, confortable, saludable i resilient amb el repte climàtic”, assegurava l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Astrié demana a la majoria que el Comú assumeixi el cost dels pisos de Borda Nova

Notícia següent
cambrils-empren-sessions-gratuites-emprenedors

Cambrils Emprèn inicia sessions gratuïtes per formar als emprenedors en planificació i gestió empresarial

Notícies relacionades