Demà dimarts 26 de novembre a partir de les 19 h, a l’espai Escenari del Teatre Principal, es durà a terme la tercera edició de la Festa de les Lletres a Terrassa, un acte gratuït i obert al públic, amb aforament limitat, conduït pel presentador de Canal Terrassa, Oriol Carreras.
Durant la Festa de les Lletres, s’entregaran els guardons de la XXI edició del Premi Ciutat de Terrassa Agustí Bartra de Poemes en Català, el XV Concurs de Narracions Curtes Josep Soler i Palet i el V Premi de Poesia Marta Pessarrodona per a Joves. A més, també es farà una lectura dels textos premiats al segon Concurs Literari de Microrelats 8M, organitzat per l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa i el Centre de Formació Professional Sant Llàtzer. L’acte comptarà també amb un acompanyament musical a càrrec de Mariona Pallach (veu) i Daniel Garcia (piano).
La iniciativa, sorgida en el marc de la Taula Sectorial de Lletres i Pensament del Consell Municipal de Cultura, agrupa en un sol acte alguns dels premis literaris més rellevants que s’entreguen a la ciutat.
La regidora de Promoció Cultural i Audiovisual, Rosa Boladeras, explica que: «La Festa de les Lletres és una iniciativa pensada i impulsada des del cor mateix de la cultura de la ciutat amb la voluntat de tenir una nit màgica on agrupar, en un sol acte, alguns dels premis i concursos literaris més rellevants de la ciutat. Una gran oportunitat per reivindicar la cultura i el talent literari de la mà del teixit cultural de la ciutat i obrint-lo al conjunt de la ciutadania».
La XXI edició del Premi Agustí Bartra de Poesia Catalana és organitzada per l’Ajuntament de Terrassa en col·laboració amb Amics de les Arts i Joventuts Musicals. El premi consistirà en la publicació en edició comercial del llibre guanyador. L’Ajuntament de Terrassa facilitarà la publicació de l’obra en règim de coedició amb Pagès Editors.
La XV edició dels Premis Soler i Palet de Narracions Curtes és organitzada per l’Ajuntament de Terrassa en col·laboració amb l’Ateneu Terrassenc. Els relats premiats seran publicats en format de llibre electrònic a la pàgina web de l’Ajuntament de Terrassa. En aquest concurs s’entreguen tres premis, el primer consisteix en un lot de llibres per valor de 120 euros gentilesa de La Casa del Llibre i 400 euros lliurats per l’Ateneu Terrassenc; el segon consisteix un lot de llibres per valor de 80 euros gentilesa de la Llibreria Nikochan i 300 euros lliurats per l’Ateneu Terrassenc; i el tercer en un lot de llibres per valor de 60 euros gentilesa de la llibreria La Temerària i 200 euros lliurats per l’Ateneu Terrassenc.
La V edició del Premi Marta Pessarrodona de Poesia Catalana per a Joves l’organitza l’Ajuntament de Terrassa en col·laboració amb Amics de les Arts i Joventuts Musicals. El guardó, dirigit a joves de fins a 30 anys, consta de dues categories, una de poesia escrita i una de poesia audiovisual. Els premis en ambdues categories consisteixen en una beca de mil euros i un paquet cultural terrassenc que inclourà vuit activitats, a gaudir en el termini d’un any.