Divendres, 6 de juny de 2025
És notícia

El risc de caiguda obliga a talar l’arbrat d’una zona de Vilanova i la Geltrú

Avatar photo
Després de la retirada dels arbres començarà l’arranjament de les voreres de la zona
arbre caigut vilanova

El servei de jardineria de Vilanova i la Geltrú ha començat a talar 114 arbres al sector de la Bòbila, davant de l’alt risc de caiguda que presenten. Els darrers temporals han augmentat els episodis de trencament de branques i la caiguda d’exemplars, causant danys en alguns vehicles. Des del mes de març, en els quatre episodis de pluja registrats, hi ha hagut caigudes d’arbres. “Prioritzem la seguretat i la prevenció de riscos” diu el regidor de Serveis Urbans, Gerard Llobet, “hem de lamentar que aquí hem tingut aquestes afectacions el mes de setembre, el mes d’octubre, i l’última amb la DANA, que vam tenir un arbre que va caure a sobre d’un cotxe”. Llobet afirma que aquests fets “ens han fet avançar una decisió que volíem prendre l’any vinent de substitució i replantació”.

Per prevenció, i davant del risc que es repeteixin les caigudes i puguin ocasionar més danys i afectar a persones, l’Ajuntament ha decidit retirar tot l’arbrat de la zona. “Hem demanat que se’ns digui si aquest arbre compleix mesures de seguretat i d’estabilitat i se’ns diu que en aquests moments ja no es pot garantir aquesta estabilitat” explica el regidor de Serveis Urbans “per tant, el que fem és una operació molt similar a la de la rambla Samà, una substitució per uns altres exemplars més adients, per voreres estretes”.

Els arbres talats són majoritàriament mèlies (75) i catalpes (31). També hi ha lledoners, un ficus de cautxú i un pruner bord. Les pròximes setmanes es replantaran alguns exemplars en els espais de vianants i, pel que fa a la resta, es farà la replantació més endavant, amb alguna espècie més adient. “L’any vinent farem la replantació, aprofitant que farem una replantació massiva a tota la ciutat” avança Gerard Llobet, “tenim 75.000 euros per substituir totes aquestes fallides que hem tingut els darrers anys, sobretot per la sequera que ha afectat moltíssim l’arbrat”.

poda vilanova

A Vilanova i la Geltrú el pla de reposició d’arbrat disposa l’any 2025 d’una dotació per substituir les fallides a tota la ciutat i recuperar així els exemplars eliminats per raons diverses com accidents, malalties, i morts per efecte de la sequera.

Reparació de voreres i millora de l’accessibilitat

En tot el sector, a més, les arrels dels arbres havien aixecat les voreres, cosa que creava importants problemes per la circulació de vianants en general i especialment de persones amb mobilitat reduïda. De la mateixa manera, també alguns arbres provocaven danys materials a alguns murs i façanes particulars.

Després de la retirada dels arbres començarà l’arranjament de les voreres de la zona. La majoria dels exemplars estan al carrer de Joan Ricart (40), al carrer de Josep Maria Bultó (26) i al carrer de Sebastià i Gumà (23). La resta, al carrer de la Indústria, al carrer de Ventosa i Roig, al carrer de Font i Vilaseca, i al carrer de Francesc Puig i Figueres.

Total
0
Shares
1 comment
  1. Bon dia,

    Es talen 102 arbres sense un estudi escrit previ. Per a reparar les voreres, cal talar els arbres?
    Potser valia la pena fer un estudi pormenoritzat i discriminar quins arbres calia talar i quins no.
    Si hi ha una imminència de perill de caiguda d’arbres: per què encara deixen aparcar a la zona i no hi ha ni un sol avís en aquest sentit?
    Una actuació feta sense cap avís als propietaris. I sense cap pla de substitució de l’arbrat.
    Lamentable.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mor una dona en caure 10 metres per un torrent a l’Alt Empordà

Notícia següent
De Nadal a Reixos de Balaguer 2024

Balaguer presenta els actes ‘De Nadal a Reixos’ d’enguany

Notícies relacionades