L’anunci de la Loteria de Nadal, un dels moments més esperats de la temporada prèvia a Nadal. En aquesta edició de 2024, la campanya posa al centre de la seva història un valor que, més que mai, ressona a la societat actual: la solidaritat. Sota el lema “Compartir-ho és extraordinari”, Loteries i Apostes de l’Estat ha llançat un spot que apel·la a la unió entre els espanyols.
El protagonista: Julián, l’home que no té amb qui compartir la seva sort
L’anunci d’aquest any explica l’emotiva història de Julián, un home que viu a una petita aldea gallega propera a Vigo. A l’anunci, Julián, després d’acomiadar-se del seu amic al bar del poble, que tanca a causa de la despoblació, agafa un autobús cap a la ciutat per comprar el seu dècim de loteria. En una entrevista espontània amb una periodista que es troba als voltants de l’administració, Julián respon amb tristesa que no té a ningú amb qui compartir el seu dècim. Aquesta frase, aparentment senzilla, provoca una onada de solidaritat a les xarxes socials sota el hashtag #yocomparto, que es fa viral ràpidament.
El que semblava un gest solitari d’un home apartat de la seva comunitat es converteix en un fenomen col·lectiu. La campanya mostra com milers de persones, des de diferents punts d’Espanya, es veuen commogudes per la situació de Julián i decideixen compartir els seus dècims amb ell. A través de vídeos i missatges a les xarxes socials, es difon el missatge de suport a Julián, qui és, sense saber-ho, el protagonista d’un acte de generositat en l’àmbit nacional.
La història culmina el 22 de desembre, durant el sorteig de la Loteria de Nadal, quan Julián segueix el sorteig, però no resulta premiat. El que no sap és que, gràcies a la solidaritat de la gent, ell s’ha convertit també en guanyador, quan un dels afortunats li envia un missatge: “Julián, ¡que ens ha tocat!”.
Solidaritat davant l’adversitat
Aquest any, l’anunci no només busca tocar el cor dels espectadors, sinó també reflectir el context social i humà en què es presenta. Jesús Huerta Almendro, president de Loteries i Apostes de l’Estat, va fer referència als tràgics efectes de la DANA, que va afectar especialment comunitats com València, Castella-La Manxa i Andalusia, causant grans danys materials i humans. En aquest sentit, la campanya és també un gest de reconeixement a la capacitat dels espanyols per unir-se i donar-se suport mútuament en temps de dificultat.
En la seva intervenció durant la roda de premsa de presentació, Huerta Almendro va destacar que “la solidaritat és més necessària que mai en aquest moment”, subratllant que el sorteig de la Loteria de Nadal és “el sorteig de tots”, el que uneix la societat, independentment de les circumstàncies adverses.
Un missatge d’esperança i resiliència
L’spot reflecteix també un missatge d’esperança i resiliència. “A través de Julián, volem explicar la història de tot un país, com som capaços d’organitzar-nos per solucionar el problema d’una persona”, van explicar els creatius de l’anunci, de l’agència Proximity Madrid. A més, s’ha volgut fer un homenatge a l’abandonament de les zones rurals, i a la capacitat de les xarxes socials per connectar persones que, d’una altra manera, no s’haurien creuat.