Els actes per a celebrar la Festa Major de Balaguer començaran el dijous dia 7 de novembre a la tarda dijous, amb el concert a la residència geriàtrica de Sant Domènec, a càrrec del Duet Coral.
Seguidament, a dos quarts de vuit s’inaugurarà l’exposició ‘Des de l’andana. 100 anys de la línia de tren Lleida – Balaguer’ al Museu de la Noguera, mostra amb motiu de la commemoració del centenari de l’arribada del tren a Balaguer. I a dos quarts de nou es farà el Pregó de Festa Major, que anirà a càrrec de Josep Giralt, exdirector del Museu de Lleida, museòleg i historiador. En finalitzar el pregó es podrà veure l’espectacle audiovisual ‘Dones i poder al Comtat d’Urgell’.
L’endemà divendres dia 8 de novembre els actes començaran amb l’esmorzar popular davant de la Casa de la Paeria ‘Si vols esmorzar bé, vine a Balaguer’ a partir de dos quarts de deu, així com l’ofrena floral, que començarà a la plaça Comtes d’Urgell i es dirigirà cap a la basílica-santuari del Sant Crist, acompanyats dels gegants de Balaguer, la xaranga Rapitenca i la cercavila La Salcavila de la Cia. La Sal dels Mars.
Tot seguit a l’esplanada del Sant Crist es farà una ballada de gegants amb la colla Gegantera i Grallera de Balaguer i la Cia. La Sal dels Mars i el seu espectacle ‘Ous esclafats’. També a la una del migdia es farà el lliurament dels premis del campionat de Billar a Tres bandes, organitzat pel Casal cívic i comunitari de l’Eixample.
A la tarda, a partir de les cinc, es farà l’espectacle ‘Viatge a magicolàndia’ del Mag Xema, a la sala d’actes de la Casa de la Paeria i que anirà adreçat a públic infantil i familiar. I a partir de les set ‘Contes en pijama’ amb Jeep Gasulla, a la Biblioteca Margarida de Montferrat.
A la nit hi haurà l’espectacle de dansa ‘Sin Par’ de Fritsch Company, a la Sala Mercantil. Després a partir de dos quarts de dotze actuaran Els Amics de les Arts al pavelló d’Inpacsa, i a partir de la una, el festival Notalgics amb Héroes de la Antártida i el seu ‘Tribut a Mecano’, i després El Baile de Fin de Curso.
El dissabte dia 9 de novembre la jornada començarà amb la sortida de la corporació municipal des de la Casa de la Paeria que acompanyats dels gegants de Balaguer i la cobla Selvatana aniran fins a la basílica—Santuari del Sant Crist per assistir a la missa solemne. Seguidament, la comitiva baixarà cap a la plaça del Pou on acompanyats dels Gegants i l’Harpia aniran fins a la plaça del Mercadal, on es farà la ballada acompanyats de la cobla Selvatana i tot seguit el vermut popular. Seguidament es farà la ballada de la Galop de Balaguer i la ballada de sardanes.
A la tarda els actes continuaran amb la Cursa del Sant Crist, que tindrà un recorregut de cinc quilòmetres i que sortirà des del pavelló Molí de l’Esquerrà. A dos quarts de sis hi haurà el Seguici Festiu, que començarà a la plaça del Mercadal i que comptarà amb la participació dels Gegants, els Cavallets, els capgrossos, el Ball de Bastons, la Galop de Balaguer, els Diables Bèsties Feréstegues i l’Extramoni. A la mateixa hora es farà concert de Festa Major amb l’orquestra Selvatana al pavelló d’Inpacsa, i a partir de dos quarts de vuit el ball llarg de tarda al mateix pavelló. D’altra banda, a partir d’un quart de vuit es farà el correfoc de Festa Major amb els Diables Bèsties Feréstegues de Balaguer i els Diables Lo Peirot de Tremp, els quals iniciaran el recorregut pels carrers del Centre Històric a la plaça del Mercadal.
A dos quarts de vuit i adreçat al públic infantil i familiar hi haurà l’espectacle de teatre musical ‘L’Illa del tresor’ a la Sala La Mercantil, i a partir de dos quarts de nou l’obra ‘El Favor’ al Teatre municipal. I a la nit a partir de les onze, els concerts de Figa Flawas, Hotel Cochambre i dj Ramos, al pavelló d’Inpacsa, i a la carpa de discjòqueis Sofia Cristo, Luara Bearka, Tay de Leon i Anna Gisbert.
El diumenge dia 10 de novembre, la jornada començarà amb la Trobada de pescadors, al parc de la Transsegre a partir de les nou del matí. A dos quarts de dotze i amb sortida des de la plaça del Mercadal i arribada a la plaça Comtes d’Urgell, es farà la ballada a càrrec de la colla Gegantera i Grallera de Balaguer i acompanyats de la xaranga Festucs Brass Band. A les dotze començarà el Concurs de colles sardanistes Trofeu Ciutat de Balaguer, amb l’orquestra Maravella, i durant l’estona els bars de la plaça oferiran un vermut especial de Festa Major.
A dos quarts de sis començarà el concert de Festa Major amb l’orquestra Maravella, al pavelló Inpacsa, i a partir de dos quarts de vuit el ball llarg de tarda al mateix pavelló. I finalment, a les nou es farà l’espectacle de focs artificials ‘Piromusical del Sant Crist’, que es farà des del parc de la Transsegre i que tancarà l’edició 2024 de la Festa Major de Balaguer.