Aquest dijous la Louis Vuitton 37a Copa Amèrica viurà el seu espectacle inaugural. Tot i que les competicions de l’esdeveniment esportiu estan actives des de finals d’agost, serà aquesta setmana quan es celebri l’acte. Aquest serà multidiscliplinari, on les arts escèniques tindran un protagonisme especial. La platja del Bogatell – concretament l’espigó de la Mar Bella – acollirà la participació de nous talents d’escala mundial. La cerimònia, amb el títol de ‘Barcelona far al món’, serà una demostració de diverses disciplines (esport, art i cultura), com a agents de canvi en aquest món. L’espectacle començarà a partir de les 21 del vespre i es retransmetrà en directe a diverses cadenes de televisió com TV3, Betevé, La2 i altres canals internacionals.
L’espectacle, del qual la direcció i la idea creativa és de Hansel Cereza, inclourà una gran estructura que representarà un far de pantalles i llums. Aquest s’anirà transformant per un equip d’’escultors’ – amb un disseny de vestuari fet per la dissenyadora Txell Miras i coreografiats per Barbarana Pons – al son de la música. A més, l’aparició de mil drons aniran omplint el cel de la platja del Bogatell.
Música i castells
La banda sonora ve a càrrec del reconegut compositor Albert Guinovart i està interpretada per l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu amb la batuta de Josep Pons, i pel Cor del mateix Gran Teatre del Liceu, sota la direcció de Pablo Assante. Sonarà el tema principal de l’obra que dona nom a l’espectacle i himne “Barcelona Far al Món”. A l’espectacle participarà la soprano Sara Blanch, que compartirà escenari amb el tenor-pop Arnau Tordera. Una altra de les artistes novells participants és la actriu catalana Asia Ortega.
Finalment, un dels elements clau de l’espectacle inaugural serà la participació dels Castellers de Vilafranca. Els castells representaran la força que genera un equip, en referència als equips participants de la regata de la Copa Amèrica. A més, també servirà com un aparador de la identitat i cultura catalanes.