Entra en vigor la nova ordenança d’estalvi d’aigua de Vilafranca

Avatar photo
L’ordenança es va aprovar per unanimitat en el ple del mes de maig

Aquest mes de setembre ha entrat en vigor a Vilafranca la nova Ordenança Municipal per a l’Estalvi d’Aigua que té com a objectiu promoure la gestió eficient dels recursos hídrics, fomentant, en edificis i activitats, l’ús racional de l’aigua i l’ús de les aigües pluvials o reutilitzades.

El Pla d’Acció per l’Energia Sostenible i el Clima de Vilafranca (2019) incorpora aquesta i d’altres actuacions relacionades amb l’estalvi d’aigua per anticipar-se a les situacions de risc i tenir una ciutat més preparada davant dels efectes negatius de l’emergència climàtica, com són els episodis de sequera que vivim actualment.

A Vilafranca del Penedès, el consum domèstic d’aigua representa gairebé el 70% del consum total. D’aquest, es calcula que entre el 30 i el 40% es fa servir per a la descàrrega dels vàters, fet que representa un gran potencial d’estalvi si en lloc d’aigua potable es fan servir aigües grises o de pluja per aquest ús. Per aquest motiu, l’ordenança preveu diferents mesures que caldrà incorporar en la construcció de noves edificacions i grans rehabilitacions, com ara que tots els edificis residencials hauran d’incorporar mecanismes d’estalvi d’aigua, que els edificis amb espais no edificats de més de 200m2 caldrà que tinguin dipòsits de recollida d’aigües pluvials, que els edificis residencials de més de 8 habitatges hauran d’incorporar sistemes de recuperació de les aigües grises procedents de lavabos i dutxes per reomplir les cisternes dels vàters o la reutilització de l’aigua sobrant de les piscines.

El text també regula l’extinció dels aforaments en un termini de 5 anys per a tots els edificis i activitats, l’obligatorietat de disposar de sistema de recirculació d’aigües a les instal·lacions de rentat de vehicles, i incorpora el règim sancionador del Pla de Sequera, entre altres aspectes.

Per a la redacció de l’ordenança, s’ha partit de l’experiència d’altres ajuntaments que han regulat en aquesta línia i s’han recollit les aportacions de les associacions professionals del sector del territori, com són la Delegació de l’Alt Penedès – Garraf del Col·legi d’Arquitectura Tècnica de Barcelona (CATEB) i el Gremi d’Instal·ladors de l’Alt Penedès (GRIAP). El proper mes d’octubre, està previst fer una jornada explicativa de la nova ordenança, adreçada a tècnics i professionals del sector a la seu de la Delegació de l’Alt Penedès – Garraf del CATEB.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els aturen a Reus per no dur el cinturó i acaben detinguts per tràfic de drogues

Notícia següent

Tallada la circulació entre Flix i Ascó per trencament de via

Notícies relacionades