Diumenge, 25 de maig de 2025
És notícia

La consellera Natàlia Mas visita el Port de Tarragona

Avatar photo

El Port de Tarragona ha estat avui escenari de la trobada entre la consellera d’Economia i Hisenda de la Generalitat Natàlia Mas Guix i el president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Saül Garreta. La visita ha servit per posar en comú temes d’interès per al Port i per al territori com són les infraestructures  portuàries, la producció d’energies renovables i la introducció de l’hidrogen verd com a  vector energètic, entre d’altres.

Acompanyant a la consellera Mas Guix també han assistit a la trobada Raquel Sans, diputada i presidenta de la Comissió d’Economia i Hisenda del  Parlament de Catalunya; Àngel Xifré, delegat territorial del Govern de la Generalitat de  Catalunya a Tarragona; i Aleix Cubells, director general de Fons Europeus i Ajuts d’Estat;  Montse Llambrich, directora dels Serveis Territorials d’Economia i Hisenda a Tarragona. 

El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Saül Garreta ha presentat el present i el  futur del port tarragoní. Ha fet un repàs dels projectes de futur del Port de Tarragona en  àmbits com les infraestructures portuàries, la producció d’energies renovables i el  posicionament del port en el desenvolupament de la cadena de valor per a l’hidrogen verd.  Garreta ha explicat a la consellera Mas Guix el pla de desenvolupament sostenible  #RumbEcoPort2027 per situar el port a l’avantguarda de la lluita contra el canvi climàtic.  

El president de l’APT ha exposat els plans del Port en matèria d’accessos ferroviaris, el  desenvolupament de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL), l’estat actual de la construcció  de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo (subvencionada amb 14 milions  d’euros dels Fons MRR de la UE) i els plans d’ampliació i modernització de la terminal  intermodal de la Boella.  

Finalment, el president ha fet referència als projectes de creació d’una comunitat energètica del Port que millorarà la competitivitat de les empreses que hi ha instal·lades, i ha explicat  els avenços en l’electrificació de molls, en projectes pilot per reconvertir maquinària pesant  a l’hidrogen i en millora de la biodiversitat amb l’objectiu de descarbonitzar l’activitat  portuària. La reunió ha continuat amb la signatura al Llibre d’Honor del Port de Tarragona i l’entrega  de l’obsequi per commemorar la visita per part de la consellera. 

Visita a la Vall de l’Hidrogen 

La visita de la consellera al Port de Tarragona s’ha completat amb una reunió de treball a  la seu de la Vall de l’Hidrogen de Catalunya, situada en la planta 2 de la seu institucional  del Port. La ubicació de la seu de la Vall de l’Hidrogen de Catalunya a Tarragona respon a  l’estratègia de situar-la a prop dels impulsors públics i privats de la transició energètica cap  a l’hidrogen, com són el pol petroquímic de Tarragona, el més important del sud d’Europa- i la Universitat Rovira i Virgili, entitat impulsora de la Vall de l’Hidrogen Verd Catalunya Sud -el projecte que va originar la Vall de l’Hidrogen de Calalunya- i el Port, que pot actuar com a plataforma per a la implantació de solucions tècniques. 

La presència de l’oficina tècnica de la Vall de l’Hidrogen de Catalunya al Port des del mes  de maig de 2023 ha permès impulsar la col·laboració institucional i la cooperació publicoprivada en la implementació de projectes de transformació econòmica, de transició  energètica i d’innovació al voltant de les oportunitats que ofereix la introducció de l’hidrogen  verd com a vector energètic.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Arriba la Festa Major de Sant Vicenç a Mollet del Vallès

Notícia següent

Troben un home mort i emmordassat dins d’un cotxe en un garatge

Notícies relacionades